به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، بهرام سرمست عصر امروز در صدو هفتادو ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اینکه آمریکا برترین فرزندان این ملت را تروریست می‌خواند نشان از محبوبیت و اهمیت سپاه در جامعه اسلامی دارد که قطعا بازتاب منفی این اقدام نابخردانه ترامپ توام با افزایش مقبولیت سپاه در میان مردم خواهد بود.
وی ضمن تقدیر از اهتمام خادمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مختلف و عموم مردم در این راستا اهتمام جدی داشته‌اند و به لطف تلاش‌های صورت گرفته به دستاوردهای مختلفی رسیده‌ایم.
استاندار قم با بیان اینکه بعد تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این بیانیه همانند یک سند بالادستی برای همه ماست هر چند خطاب اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان و نوجوانان هستند و ما نیز در این راستا باید به این اقشار توجهی ویژه داشته باشیم.
وی بر لزوم توجه مستمر حوزه، دانشگاه و مراکز ساسیت‌گذاری و قانون‌گذاری به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس اصول قانون اساسی سیاست‌گذاری اصلی کشور است و اسناد قانونی باید خود را با این بیانات تطبیق دهند و در این راستا دانشگاهیان و حوزویان باید مشارکت لازم را داشته باشند.
سرمست خاطرنشان کرد: مراکز اجرایی و فرهنگی می‌توانند بر اساس ظرفیت‌های خود از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استفاده کنند و جایگاه خود را نسبت به بیانیه در معرض آزمون قرار دهند که در شورای فرهنگ عمومی محل مناسبی برای تعیین سهم اجرایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف است.
وی با تاکید بر اینکه گفتمان‌سازی و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کرده و گزارشی از عملکرد خود را ارائه دهد.
استاندار قم بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران در استان قم تاکید کرد و افزود: به دنبال این هستیم تا همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید را در استان قم برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه کار و تولید در رونق تولید اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: هر چند ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسالت‌های خود را به شیوه مطلوب دنبال می‌کند اما بررسی و اجرای راهکارهای فرهنگی در حوزه‌ای مرتبط با کار و تولید توسط شورای فرهنگ عمومی اهمیت بسیاری دارد.