به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در محفل جشن شب میلاد امام سجاد علیه‌السلام که از سوی حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی سیره عبادی و سیاسی امام چهارم شیعیان پس از قیام عاشور پرداخت و اظهار داشت: شرایط پس از عاشورا، برای امت اسلام شرایط  سخت و همگام با خفقان جدی بود.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که امام سجاد علیه‌السلام در افق اهداف حسنی و حسینی قیام عاشورا، احیای مبانی قیام و افشای حقائق دینی را در رأس امور ترویجی خود قرار داده بودند، عنوان داشت: کمک مستقیم مالی به مردم و فقرا از سوی امام ازجمله اقداماتی بود که پس از واقعه حرّه در چهارچوب سیره سیاسی امام قرار گرفت.
وی افزود: پس از غارت مدینه از سوی حکومت جور امام سجاد علیه‌السلام روزانه به ۴۰۰ خانوار به‌صورت شبانه‌روزی کمک غذایی و مالی می‌داد تا جایی که در روایات آماده است که جسم مبارک امام از این اقدام لطمه‌های زیادی برداشت و تا هنگام دفن آثار آن بر روی بدن امام ظاهر بود.
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان این‌که دعا و مناجات سیره امام در احیای عاشورا و ترمیم و بازآرایی مبانی دینی بود، ابراز داشت: ایجاد تشکیلات دینی از سوی امام سجاد علیه‌السلام از اقداماتی بود که نشان می‌داد امام پس از قیام عاشورا به دنبال پایه‌گذاری و یا زمینه‌سازی برای حکومت دینی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به این‌که ۳۵ سال مجاهدت امام سجاد در دوران امام باقر علیه‌السلام به بار نشست و نتایج آن ظاهر شد، عنوان داشت: دعا، مناجات، پند و اندرز، انفاق و تربیت نیروی انسانی مؤمن در کالبد یک تشکیلات مدون دینی از اقداماتی بود که نشان می‌داد امام سجاد علیه‌السلام از زبان اقامه حدود الهی را در شرایط جور و تقیه را به امت ایمانی آموخت.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به یکی از مصادیق تاریخ تبلیغ و احیای انقلاب قلوب از سوی امام سجاد علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: در روایتی از امام باقر علیه‌السلام نقل‌شده است: «لَمَّا حَضَرَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ عليهما السلام الْوَفَاةُ، ضَمَّنِي إِلى‏ صَدْرِهِ، ثُمَّ قَالَ: يَا بُنَيَّ، أُوصِيكَ بِمَا أَوْصَانِي بِهِ أَبِي عليه السلام حِينَ حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ، وَ بِمَا ذَكَرَ أَنَّ أَبَاهُ عليه السلام أَوْصَاهُ بِهِ عليه السلام، قَالَ: يَا بُنَيَّ، إِيَّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَايَجِدُ عَلَيْكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ». امام باقر علیه‌السلام فرمود: زمانی که شهادت پدرم امام سجاد علیه‌السلام نزدیک شد، مرا به سینه چسبانید. سپس فرمود: پسرم! به تو وصیت می‌کنم آن وصیتی که پدرم امام حسین علیه‌السلام در زمان شهادتش به من کردند و فرمودند: پدرشان امیرالمؤمنین علیه‌السلام آن وصیت را به ایشان کرده است و فرموده‌اند: فرزندم! بپرهيز از ستم بر كسى كه ياورى جز خدا ندارد».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی انفاق را فرهنگ اهل‌بیت و امام سجاد علیه‌السلام کرد و گفت: در حادثه سیل، ایران اسلامی در شرایطی قرار دارد که اگر هر یک از کشورهای دنیا در این شرایط باشد، فلج و با سقوط حتمی مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که گسیل کمک‌های مردمی و نهادهای مؤمن و انقلابی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروی انتظامی و بنیادها و نهادهای انقلابی دیگر این واقعه را مدیریت و تا حدود ساماندهی کرده‌اند.
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان با اشاره به اقدام احمقانه ترامپ مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه، عنوان داشت: از اقدام ترامپ نباید ناراحت شد؛ چراکه تاریخی حماسی اسلام به ما آموخته است دشمنی که در صحرای کربلا به امام مسلمانان تهمت خارجی بودن را زد، به منفورترین عبرت تاریخ تبدیل شد.