به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سردار محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه در سطح سپاه، استان قم به‌عنوان معین لرستان معرفی شده است، اظهار کرد: نیروهای سپاه قم در شهرستان چگنی مستقر شده و با هماهنگی مطلوبی که در میان مجموعه‌های مختلف وجود دارد رفع مشکلات سیل‌زدگان را دنبال کردند.
وی اضافه کرد: در ابتدا ۷۴ روستا با مشکل قطعی ارتباط، بیش از ۶۰ روستا با مشکل قطعی برق و بیش از ۵۰ روستا با مشکل قطع آب روبرو بودند که مشکلات این روستاها به صورت ویژه طی هفته‌های اخیر دنبال شده است.
فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ نفر از گروه‌های جهادی قمی از لرستان به سوسنگرد اعزام شدند، مطرح کرد: اکنون در پل‌دختر نیز آشپزخانه مردمی استان قم درحال فعالیت و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان است.
وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای جهادی قم در لرستان و خوزستان درحال فعالیت هستند، مطرح کرد: ایجاد راه اضطراری و موقت مهم‌ترین موضوعی است که توسط سپاه قم در لرستان دنبال می‌شود.
شاهچراغی بر لزوم مشارکت مردم در راستای رفع نیازهای سیل‌زدگان تاکید کرد و گفت: منابع و اعتبارات ملی به تنهایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی خسارات سنگین سیل باشد و در این راستا نیازمند استمرار حمایت‌های مردم هستیم.