به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام علیها، خانم سلطانی پور امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به برکات ماه شعبان و ولادت امام زمان (عج) برای اهل زمین اظهار داشت: نیمه شعبان، لیله‌القدر اهل‌بیت علیه‌السلام است.
کارشناس معارفی حرم مطهر دلیل شباهت نیمه شعبان به شب قدر را در عظمت و برکات فراوان این شب برای اهل زمین توصیف کرد و افزود: با تولد ولی خدا بهترین برکات بر مردم نازل می‌شود؛ چراکه امام زمان (عج) خیر الارض هستند.
وی تصریح کرد: مراد از خیر الارض بودن امام زمان (عج) این است که نه‌تنها مسلمانان بلکه تمام اهل زمین از برکات وجودی ایشان بهره می‌شوند.
سلطانی پور ادامه داد: امام زمان (عج) تنها امام یک گروه و قشر خاص نبوده بلکه ایشان مقتدای تمام اهل عالم هستند.
کارشناس معارفی حرم مطهر خاطرنشان کرد: به دلیل همین برکات وجودی است که با فرج امام زمان (عج) گرفتاری، بیماری و ناخوشی از تمام اهل عالم برداشته می‌شود.
سلطانی پور با اشاره به حدیثی در عظمت نیمه شعبان گفت: حضرت رسول اکرم(ص) آمرزش بندگان را از برکات نیمه شعبان می‌دانند و می فرمایند «خداوند در شب نیمه شعبان به اندازه موی گوسفندان قبیلة بنی کلب بندگانش را می آمرزد» که این سخن، کنایه از فراوانی آمرزیده شدگان در این شب مبارک است.
وی اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در عظمت نیمه شعبان و درجات آن می فرمایند «همان‌طور که خداوند به پیامبر در شب قدر مرحمت فرمود به ما اهل‌بیت نیمه شعبان را عطا فرمود».
کارشناس معارفی حرم مطهر خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در شب نیمه شعبان فرمودند: «در این شب اجل‌ها نوشته و ارزاق قسمت می‌شود».
سلطانی پور با بیان اینکه امام بزرگ‌ترین آیه و نشانه خداوند در عالم هستی است، گفت: قرآن کریم بزرگداشت و گرامیداشت آیات خدا را از نشانه‌های تقوای قلوب و صفات متقیان می‌داند و بر گرامیداشت شعائر و آیات الله تأکید دارد.
وی افزود: همان‌طور که تأکید شد، امام معصوم از برترین آیات، نشانه‌ها و شعائر ذات اقدس الهی است؛ بنابراین تکریم و بزرگداشت ایام میلاد یا شهادت، مصداق تعظیم شعائر الهی است.
کارشناس معارفی حرم مطهر تصریح کرد: شناخت ولی خدا و امام عصر علیه‌السلام تنها راه نجات و رستگاری اهل عالم است که با درخواست از ذات اقدس خداوند و مجاهده علمی و عملی می‌توان به آن دست‌یافت.
سلطانی پور با اشاره به روایتی از امام باقر علیه‌السلام درباره فضیلت شب نیمه شعبان یادآور شد: امام باقر علیه‌السلام می فرمایند «با فضیلت‌ترین شب پس از لیله‌القدر، شب نيمه شعبان است كه خداوند در اين شب فضلش را بر بندگانش ارزانی می‌دارد و با فضل و کرم خویش آنان را می آمرزد، پس برای نزدیکی به خدای سبحان در این شب بکوشید، چون خداوند سوگند یادکرده که هیچ سائلی را تا وقتي که امر ناپسند و گناهی ناخواسته مرتکب شود از رحمت خود محروم نمی‌گرداند.