به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، رمضان شهر قرآن است، شهری که با نوید گلستان آرامش مؤمن را به مسیر تکامل، ساعدت و موفقیت راهنمایی می‌کند.
آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از سالیان دور مبدع اقدامی قرآنی بود که کمتر از یک دهه اخیر، رسانه‌های ملی و بین‌المللی پوشش این اقدام را از مخاطب ساز ترین برنامه‌های خود می‌دانستند و اقدام به پخش زنده این آیین کردند.
محفل عظیم ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم، آیینی که از سوی حرم مطهر به‌صورت سه محفل قرآنی عمومی، بانوان و نوجوانان همه‌روزه در حرم مطهر اقامه می‌شود.
اولین آئین ترتیل خوانی عمومی در جهان اسلام که با تلاوت اساتید و مرتلین ممتاز و بین‌المللی برگزار می‌شود از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی (شبکه سه ، شبکه نور، شبکه جهانی ولایت ، رادیو معارف ، رادیو قم و سایر شبکه‌ها) میزبان مؤمنان از سراسر دنیا خواهد بود.
بر اساس اعلام روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر این آیین همه‌روزه ساعت ۱۵ در شبستان حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد؛ این درحالی‌که بیان نکات تفسیری هر جزء از قرآن کریم ساعت ۱۴:۴۵ از سوی حجت‌الاسلام‌ حاج ابوالقاسم به مدت ۱۵ دقیقه ارائه می‌شود.
گفتنی است ترتیل خوانی ویژه بانوان با عنوان محفل قرآنی مائده نور همراه با تفسیر آیات منتخب از قرآن کریم و مسابقه روزانه همه‌روزه ساعت ۱۱ در شبستان حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام برگزار می‌شود.
همچنین برنامه قرآنی و معارفی ایوان آیینه،ترتیل خوانی ویژه نوجوانان به‌عنوان اولین و عظیم‌ترین آئین ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان(دختر و پسر) در دو بخش اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش بخش اول این آیین تلاوت نیم جزء قرآن کریم و بخش دوم ۳۰ دقیقه برنامه معارفی شامل داستان با مضامین قرآنی، نمایش، مسابقه، مصاحبه و بیان احکام خواهد بود.
خاطرنشان می شود این آیین از ساعت ۱۷ روز ۱۵ اردیبهشت در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها آغازشده و از شبکه دو، امید و شبکه استانی نور و شبکه‌های برون‌مرزی پخش خواهد شد.