به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی سحرگاه امروز در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد به بررسی اهمیت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: رمضان ماه صبر و رأفت است تا آنجا که در نصوص ثقلین در توصیف این ماه آمده است: «شهر رمضان أوَّله رحمة، وأوسَطه مغفرة، وآخِره عتق من النار».
سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها دعا و استغفار را افضل اعمال ماه مبارک رمضان توصیف کرد و ابراز داشت: دعا صرف خواستن نیست، دعا متوسل شدن است و غایت دعا، خواستن از پروردگار عالم است.
وی ادامه داد: ماه رمضان ماه خواسته‌های مؤمن از پروردگار عالمیان است، از او بخواهیم درحالی‌که قطع به اجابت داریم.
حجت‌الاسلام مؤمنی در ادامه به تشریح برخی از خواسته‌های معیار مؤمن از منظر نصوص ثقلین پرداخت و عنوان داشت: امنیت از خواسته‌های مؤمن در ماه رمضان از خداوند متعال است؛ این در حالی است که امنیت شقوق مختلفی دارد. فعالیت‌های مجازی برخی از کاربران زمینه افول امنیت اجتماعی است؛ بر این اساس مؤمنان در مواجهه با این مسائل دقت ویژه‌ای داشته باشند.
کارشناس برنامه تلویزیونی سحرگهان حرم ایمان را دومین خواست قلبی مؤمن از منظر روایات سنت نبوی دانست و گفت: ایمان مؤمن را در مواجهه با مسائل او ایمن می‌کند و نشانه‌های ایمان از سوی امامان معصوم با ادبیات گوناگونی بیان‌شده است.
حجت‌الاسلام مؤمنی سلامت را از دیگر خواسته‌های قلبی مؤمن دانست و اظهار داشت: امروز فضای مجازی دیگر هویت هجوم فرهنگی ندارد؛ در فضای مجازی این روزها قتل‌عام فرهنگی در جریان است.