به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم شب گذشته به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
در این نشست، مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به اینکه مساجد امروزی با چالش‌هایی روبرو شده‌اند، اظهار کرد: ویژگی مسجد در گذشته این بود که خود را متولی در امور مختلف محله می‌دانست به همین علت نسبت به کمک به فقرا و حتی گاهی به رفع نزاع‌ها نیز اهتمام داشت اما امروز در محلات به ویژه محلات جدید مساجد خود را متولی هیچ چیز خاصی نمی‌دانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر از وجود مساجد فعال و پویا در شهر قم یاد کرد و افزود: صدا و سیمای استان قم آماده معرفی این مساجد با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای است تا بتواند در این حوزه به الگوسازی مورد نظر برسد.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات برای تاثیرگذاری در میان افراد نیازمند مداخلاتی از نوع تبلیغی هستیم، تصریح کرد: برخی از ناهنجاری‌ها به صورت هدفمند و سازمان‌دهی‌شده دنبال می‌شود به همین علت رفع این ناهنجاری‌ها نیز نیازمند عملکرد سازمان‌دهی‌شده است.
همچنین، سردار محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه دستگاه‌های ناظر بر مسجد باید نسبت به امور این مجموعه‌ها به صورت منسجم ورود کنند، مطرح کرد: احیای کارکردها و ایجاد هماهنگی در مساجد به‌عنوان مهم‌ترین موضوع‌ها باید توسط متولی امور مساجد پیگیری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز طی سخنانی تصریح کرد: برخی در حوزه نشاط اجتماعی به تریبون‌هایی تبدیل شده‌اند تا خواسته یا ناخواسته هنجارشکنی‌هایی را در قم دنبال کنند.