به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه بخش‌های مختلف استان قم با آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه تنوع برنامه‌ها برای اقشار مختلف در نماز جمعه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: با انجام اقداماتی از جمله «رقابت در خدمت» توانستیم به شیوه مطلوب نظر مردم را به سمت نماز جمعه جلب کنیم هر چند استقبال بیشتر اقشار مختلف از نماز جمعه به صورت ویژه دنبال می‌شود.
وی از تشکیل ستاد کمک‌های مردمی استان قم به مناطق سیل‌زده به ریاست آیت‌الله سعیدی یاد کرد و افزد: ائمه جمعه و نماز جمعه قم در راستای کمک به سیل‌زدگان برنامه‌های مختلفی را دنبال کردند.
رئیس شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم خاطرنشان کرد: اگر نسبت به اولویت‌ها و مباحث فرهنگی هر منطقه آگاهی لازم را داشته باشیم می‌توانیم در شورای فرهنگ عمومی استان قم تصمیم‌گیری‌های لازم را رقم بزنیم که در این راستا به دنبال استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه برای شناسایی دغدغه‌های فرهنگی در هر بخش هستیم.
وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در هدایت فکری جامعه اسلامی ادامه داد: از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور برگزار می‌شود.
ولدان از نماز جمعه به‌عنوان نماد ذکر خدا و جنگ با دشمن یاد کرد و گفت: ستاد چهل‌سالگی برپایی نماز جمعه تشکیل شده و برنامه‌های مختلف در قالب این ستاد درحال دنبال شدن است.
وی با اشاره به اینکه تدوین کتاب نماز جمعه قم به‌منظور معرفی سابقه نماز جمعه و ائمه جمعه پیشکسوت این شهر یکی از دستاوردهای این ستاد است، عنوان کرد: جشنواره عمار و جایزه آیت‌الله مشکینی از دیگر اقدامات ستاد نماز جمعه قم است