به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در دیدار امام‌جمعه پل‌دختر که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: در حادثه اسف‌بار سیل هر چند لطف خداوند متعال در نزول نعمت‌های الهی به‌خوبی قابل مشاهده بود اما خسارت‌هایی به برخی از نقاط کشور از جمله لرستان وارد شد که به صورت مستقیم از این خسارات واردشده بازدید کردیم.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: در استان قم نیز مجموعه‌ای با حضور نمایندگان آستان مقدس، کمیته امداد، استانداری، هلال احمر، سپاه و دستگاه‌های دیگر تشکیل شد و این مجموعه‌ها تفاهمی را با یکدیگر داشتند تا بتوانند اقداماتی را در راستای کمک به سیل‌زدگان دنبال کنند.
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: هر چند کمک‌های نقدی و غیرنقدی قابل توجهی برای رفع مشکلات سیل‌زدگان میان آن‌ها توزیع شده است اما حادثه سیل از نظر روحی و روانی مشکلاتی بسیاری را برای سیل‌زدگان به دنبال داشته است که جبران این مشکلات بسیار سخت خواهد بود.
امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه کمک به سیل‌زدگان باید به صورت سازماندهی‌شده دنبال شود، تصریح کرد: هماهنگی و نظم در شروع کار به علت حجم گسترده حادثه و شلوغی مناسب نبود اما با گذشت زمان باید کارها تقسیم‌بندی و به صورت منسجم دنبال شود همانطور که اکنون نیز کار بازسازی منازل در مناطق سیل‌زده میان استان‌های مختلف کشور تقسیم‌بندی شده است و امیدواریم دولت نیز بتواند به‌خوبی به وعده‌های خود در کمک به سیل‌زدگان عمل کند.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مردم پشتوانه رهبری، مرجعیت و علما هستند، مطرح کرد: افرادی که کمک‌ها را دریافت می‌کنند مردمی با عزت هستند به همین علت در کمک به آن‌ها باید به شأن و جایگاهشان توجه داشته باشیم.
استاد سطوح عالی حوزه یادآور شد: در کمک به سیل‌زدگان نباید به جز رضای خداوند متعال توجه داشته باشیم چراکه نگاه اسلامی و دینی ما این نیست که به دنبال مطرح کردن نام خود باشیم.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: جلوگیری از ساخت سدهای مورد نیاز و ساخت و سازهای نادرست در مسیر رودخانه نشان‌دهنده تاثیر عوامل انسانی در افزایش خسارات سیل‌های امسال بوده است که امیدواریم با تصمیم‌گیری‌های درست در آینده شاهد کاهش خسارات ناشی از این حوادث طبیعی باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه ائمه جمعه نباید در عرصه‌های تجاری و مالی دخالت کنند، مطرح کرد: حضور این افراد در عرصه سیاسی نیز می‌تواند حساسیت‌های مختلفی را به دنبال داشته باشد