به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان به تصریح قرآن کریم تقوا است، اظهار کرد: ماه رمضان برای بندگان خدا ماه ضیافت و تجربه شیرین پاکی و طهارت نفس و ماه دوری از آلودگی ها و عادت های بد بود.

وی افزود: رمضان ماه گسستن از قید و بندهای مادی و پرواز کردن به سوی ملکوت است، ماه جوشیدن چشمه های خیر و خوبی و ماه محبت و مواسات، اطعام و احسان به ویژه در ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، ماه نزول قرآن و قرائت قرآن و تدبر در قرآن است؛ ماهی که قرآن را بندگان خدا بر سر گرفتند تا حرمت این کتاب الهی را در طول سال نگه دارند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه «لیله القدر خیر من الف شهر» گفت: مردم خوب ما در این ماه راه هزار ماهه را در یک شب طی کردند و به همین خاطر است که ماه رمضان را ماه خیر و برکت نامیده اند.

وی در خطبه دوم با اشاره به وصیتنامه امیرالمؤمنین(ع) که در آن حدود ۲۰ توصیه را به تمام مؤمنین سفارش فروده اند، گفت: از مهمترین توصیه های امیرالمؤمنین مسأله تقوا است و مسأله دیگر نظم است که مفهومی گسترده دارد و از مصادق نظم این است که انسان میان کارکرد، افکار، عقاید و شعارهایش هماهنگی وجود داشته باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه اگر بین افکار و رفتار و شعارهای انسان هماهنگی وجود نداشته باشد نوعی نفاق است، افزود: انسان اگر اسم قانون را بیاورد ولی در عمل به قانون پاینبند نباشد از مصادیق بی نظمی و نفاق است که بسیار خطرناک است .

وی از دیگر توصیه های امیرالمؤمنین در وصیت نامه شان را اصلاح ذات البین عنوان کرد و گفت: حضرت فرمودند باید دلها را به هم نزدیک و ذهن ها را نسبت به هم پاک کنیم و اگر این کار را انجام دهیم برتر از یک سال نماز و روزه مستحبی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه ما امروز به شدت به اصلاح ذات البین نیازمندیم، خاطرنشان کرد: دشمن از اول انقلاب با ابزارهای مختلف و امروز در فضای مجازی به دنبال چرکین کردن دل مردم نسبت به همدیگر و نسبت به مسئولان است و به دنبال دو قطبی سازی جامعه است.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) توصیه کردند که خصم ظالم و حامی مظلوم باشید، افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس از مصادیق عمل به این توصیه امیرالمؤمنین(ع) بود که شما مردم با حضور خود در این راهپیمایی از مستکبران عالم ابراز برائت و از مظلومان عالم حمایت کردید.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن از آن جایی که از زن ایرانی ضربه دیده، روی مسأله حجاب متمرکز شده است، گفت: دشمن خود را حامی زن و پیشرفت زن را در بی قیدی و بی بند و باری او می داند در حالی که زنان ایرانی با استعدادهایی که دارند یکی از بزرگترین ضربه ها را به تمدن غرب و داعیه دروغ آنها زده اند و در عمل در همه میدان ها با حفظ حجاب ظاهر شدند و سربلندی آفریدند.