به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه بلایای الهی دامن گناهکار و بی‌گناه را می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی اگر عذاب الهی نازل شود هیچ فردی از این عذاب و خشم در امان نخواهد بود به همین علت همه باید تلاش کنیم تا گرفتار عذاب الهی نشویم.
امام‌جمعه قم با طرح این سئوال که امنیت مکه تکوینی است یا تشریعی عنوان کرد: امنیت تکوینی بدون واسطه توسط خداوند متعال در منطقه‌ای ایجاد می‌شود اگر این امنیت در مکه باشد همه حوادث مختلفی که این سرزمین را مورد ناامنی قرار داده تکذیب می‌شود.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: امنیت مکه تشریعی است چراکه خداوند متعال بر ما تکلیف کرده که امنیت خانه کعبه را حفظ کنیم همانند دورانی که حضرت ابراهیم(ع) مکه را به سرزمین امنی تبدیل کردند اما زمانی که حضرت رفتند و افراد دیگری آمدند حرمت‌ها را نگه‌داشته نشد و کاری کردند که این کانون امنیت و خانه مقدس به محل پرستش بت‌ها و مشرکان تبدیل شد.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)‌ مطرح کرد: مردم از هر شهری پاسداری کنند می‌توانند آن را به سرزمین امن تبدیل کنند بنابر این ما با الگوگیری از قرآن کریم و روایاتی که در مورد قم مطرح شده می‌توانیم از این شهر به‌عنوان یکی از سرزمین‌های امن نام ببریم.
آیت‌الله سعیدی از قم به‌عنوان محل پناه اصحاب فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع)‌ نام برد و گفت: هر چند اهل‌بیت(ع) در قم حضوری نداشته اما خود را اهل شهر مقدس قم دانسته‌اند، این نشان می‌دهد که قمی بودن به سکونت در مرزهای جغرافیایی این شهر محدود نمی‌شود بلکه هر فردی می‌تواند قمی باشد و هر قمی نیز می‌تواند با عملکرد نادرست در گروه مردم قم شمرده نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه مأموریت‌های هر فرد و مجوعه باید تقسیم‌شده باشد، عنوان کرد: حفظ شأن قم مطالبه امام صادق علیه‌السلام است چراکه ایشان از قم به‌عنوان عش‌آل محمد(ص)‌ نام برده و ما باید تلاش کنیم که قم را از نظر حیثیت و ظاهر در جایگاه حرم اهل‌بیت(ع) نگه‌داریم.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه وظیفه حفظ معنویت قم تکلیفی بر عهده همه قمی‌هاست، مطرح کرد: هر فردی که در این شهر به دنبال انجام کار است باید به جایگاه قم توجه داشته باشد؛ اگر مردم و مسؤولان نسبت به حریم قم احترام قائل نشدند بسیاری از داشته‌های خود را از دست خواهیم داد.
رئیس قرارگاه ۱۹ دی استان قم گفت: اگر مسؤولیت‌ها بر اساس معیارهای نادرست به افراد سپرده شود آنگاه مسؤولان دیگر قمی نمی‌اندیشند و قمی فکر نکنند چراکه این شهر را نیز با دیگر شهرها یکسان خواهند دانست.
آیت‌الله سعیدی تحول در قم را نیازمند استفاده از اشخاص متخصص فرهنگی دانست و تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید از افراد آموزش‌دیده استفاده شود تا بتوانیم نتیجه مورد نظر را محقق کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به‌عنوان صاحب اصلی این استان نام برد و گفت: امیدواریم با عنایت ایشان بتوانیم شهر قم را از آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی حفظ کنیم.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه حرمت نیروی انتظامی باید حفظ شود، عنوان کرد: این افراد جایگاه مهمی را در میان مردم دارند باید با تکیه بر این جایگاه نظم نظام را حفظ کنند به همین علت نباید حرمت آن‌ها زیرپا گذاشته شود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه مسجد باید در خدمت انقلاب و نظام باشد، تصریح کرد: اکنون باید از مسجد به‌عنوان یک پایگاه مردمی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم و در این مسیر هیچ فردی نمی‌تواند مسجدی را یک مجموعه شخصی برای خود بداند و مانع کار شود.
انتهای پیام/