به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هادی محمودنژاد در نشست طرح جامع توسعه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن جلسات معاونت اجرایی آستان مقدس در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به آغاز عملیات عمرانی شبستان حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام عنوان کرد: کمبود فضا برای حضور زائران در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یکی از دغدغه‌های همیشگی این آستان مقدس بوده است به همین علت طرح جامع توسعه حرم مطهر به تصویب رسیده تا بتوانیم بخشی از کمبودها را رفع کنیم.
وی از رونمایی شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها در زیر صحن امام هادی علیه‌السلام هم‌زمان با میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در سال جاری یاد کرد و افزود: مشکل کمبود فضای زیارتی در حرم مطهر با ایجاد شبستان امام علی علیه‌السلام نیز رفع نمی‌شود اما این شبستان با پنج هزار متر مربع مساحت می‌تواند در نزدیکی ضریح مطهر بانوی کرامت فضای مناسبی را برای زائران و مجاوران حرم مطهر ایجاد کند.
معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: بعد از انجام آزمایش‌های ژئوفیزیک و ژئوتکنیک، نظرات متخصصان جمع‌آوری و اصلاح‌های مورد نیاز توسط شرکت مشاور انجام شده است و اکنون تهیه نقشه‌های عمرانی شبستان به مرحله دوم خود رسیده است.
وی به ایجاد یک دهانه ورودی وسیع در شبستان امام علی علیه‌السلام یاد کرد و گفت: شبستان امام علی علیه‌السلام یکی از مهم‌ترین بخش های حرم مطهر است به همین علت در مورد کنترل و مدیریت ترددها باید نگاهی ویژه به آن داشته باشیم.
وی افزود: بر این اساس کارگروه های تخصصی معماری، سازه و تأسیسات مکانیکی جهت هم اندیشی و بررسی های دقیق فنی تشکیل می گردد که درخصوص کارگروه سازه با همکاری سازمان نظام مهندسی استان قم جلساتی برنامه ریزی گردیده است.
وی در پایان افزود: از خدمات ارزشمند سازمان نظام مهندسی استان قم (آقای مهندس مقومی) و کمیته فنی که آزمایش های مکانیک خاک، زئوتکنیک و ژئوفیزیک را مورد بررسی و کارشناسی قرار دادند تقدیر و تشکر می گردد.
خاطرنشان می شود این کارگروه تخصصی با حضور آقای مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی و آقایان دهقان، علیرضایی، معزی، محمدی، دلاوری، کریمی، شاه محمدی، کاشی زاده و عباسی در تاریخ ۴/۴/۹۸ تشکیل جلسه داد که محاسبین پروژه گزارش محاسباتی را ارائه نمودند و این گزارش مورد تبادل نظر و بحث تخصصی قرار گرفت.