به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان مرکز رسیدگی به امور مساجد با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه مساجد در حوزه کارکردهای اجتماعی می‌توانند نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند، اظهار کرد: اگر مساجد زمینه را برای کارآفرینی فراهم کنند در عرصه‌های مختلف اقتصادی به تحول مورد نظر خواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد سی‌امین سال تشکل خود را پشت‌سر می‌گذارد، مطرح کرد: طی یک سال اخیر شاهد اتفاقات مبارکی در این مجموعه بوده‌ایم که یکی از آن‌ها تهیه ۴۵ سند و کار پژوهشی در مورد مسجد است.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه‌های مردمی بیشتر آمار جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان را به خود اختصاص داده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون کمک‌های نقدی و غیرنقدی مسجدی‌ها از سراسر کشور به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.
نوری‌زاده با تاکید بر اینکه امروز بایستی از ظرفیت مساجد بیشتر بهره‌مند شویم، تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد نقش الگوسازی را در سطح ملی دنبال می‌کند تا بتواند الگوهای مناسب را در جامعه ترویج دهد.
وی مهم‌ترین ظرفیت مساجد را ائمه جماعات خواند و گفت: ارتقای پایگاه مساجد باید با تکیه بر شبکه تبلیغی روحانیت در دستور کار قرار گیرد و ائمه جماعات نیز باید پاسخ‌گوی نیازهای جوانان در عصر جدید باشند.