به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در دومین نشست ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه همگان نسبت به تعریف امر به معروف و نهی از منکر آگاهی لازم را دارند، اظهار کرد: هر چند تاکنون در منابع مختلف به اهمیت این فریضه فراموش‌شده پرداخته شده است اما بازهم می‌توان کارهای پژوهشی انجام و با توجه به ضاعقه مصرف‌کننده امر به معروف و نهی از منکر برای مردم تبیین شود.
وی با اشاره به اینکه روش‌های امر به معروف و نهی از منکر نسبت به گذشته تغییر کرده است، اضافه کرد: با توجه به تغییراتی که امروزه در عرصه‌های مخلتف به ویژه در حوزه فناووری اطلاعات رخ داده است، بازبینی و بازتعریف امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همچنان فضای حمایت از آمران به معروف در جامعه حاکم نشده است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید سازمان و چارچوب مورد نیاز را فراهم ساخته تا بتوانیم مشارکت مردم در سطوح مختلف را رقم بزنیم.
وی عمل به امر به معروف و نهی از منکر را دارای هزینه‌های سنگین دانست و مطرح کرد: اکنون باید افراد دارای حجاب در دستگاه‌ها دارای جایگاه بهتری باشند و کمتر از افراد بی‌حجاب استفاده شود.
ذوالنوری با اشاره به اینکه حامیان امر به معروف باید با پشتوانه یکدیگر در اعتراض به ناهنجاری‌ها تجمع کنند، گفت: افرادی بسیاری هستند که از وضعیت فعلی جامعه دلخون هستند به همین علت می‌توانند به صورت جدی به میدان وارد شده و مشارکت لازم را داشته باشند اما تحقق نتیجه نیازمند حرکت منسجم است.