به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با جمعی از مردم آشتیان که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه نماز جمعه باید به صورتی باشد که مردم به کارهای دیگر روز جمعه نیز برسند، اظهار کرد: روز جمعه فرصتی برای تلاش، کار و عبادت خداوند متعال است اما امروزه این روز را تعطیل اعلام کرده و کمتر از آن استفاده می‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه مباحث آیت‌الله مشکینی امام‌جمعه اسبق قم در حوزه تقوا به یک کتاب تبدیل شده است، اضافه کرد: امر به تقوا یک جایگاه خاصی دارد که اگر به شیوه مطلوب به آن پرداخته شود شاهد اثرگذاری متفاوتی خواهیم بود.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه سنت‌های دینی نباید دست‌خوش تغییر شود و از بین برود، خاطرنشان کرد: هر چند نماز جمعه محل چاپلوسی و تعریف از افراد نیست اما ما در کنار نقد و تذکر دادن باید به عملکردهای مثبت و درست افراد نیز اشاره داشته باشیم.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه باید با حضور افراد فرهیخته و با شخصیت کار خود را دنبال کند تا مردم نیز به این ستاد اعتماد ویژه‌ای داشته باشند.