به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی و هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حائری که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، از مرحوم آیت‌الله مشکینی و حجت‌الاسلام و المسلمین حائری به عنوان دو اسوه اخلاق، اخلاص و عبودیت یاد کرد و با تبیین ویژگی های شخصیتی آنان نظیر علم، دانش، فرزانگی، فقهات و بصیرت گفت: این دو عالم وارسته از بهترین الگوها برای طلاب جوان هستند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مراسم امشب نه تنها تجلیل مقام دو شخصیت دینی و مذهبی بلکه تجلیل از مقام علم و فقهات است.
وی با بیان اینکه ۱۲ سال از ارتحال آیت الله مشکینی میگذرد اما همچنان نام این عالم شریف، مجاهد و پارسا در بین حوزویان می در خشد، گفت: تالیف کتبی در حوزه عقاید، تفسیر، مسائل اجتماعی و خانوادگی از اقدامات علمی آیت‌الله مشکینی است که بدون شک این آثار موثر، مفید، ارزشمند و راهگشا است.
وی افزود: در درس اخلاق این عالم ساده زیست، مجاهد و با اخلاق که حاضر می شدیم در چهره شاگردان تاثیرگذاری را کامل و آشکار می دیدیم و لذت می بردیم.
وی همچنین با اشاره به ویژگی های علمی حجت الاسلام و المسلمین حائری گفت: آن عالم ربانی در سه حوزه نجف، عراق و قم به تحصیل پرداخت و بعدها بعنوان یکی از اساتید برجسته مطرح شد و شاگردانی را تربیت کرد که امروز در عرصه علم، پژوهش و تحقیق فعالیت های چشمگیری دارند.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین حائری در بعد اخلاقی ویژگی های خاص و منحصر بفردی داشتند که در زمان قبول مسئولیت موسسه معارف اسلامی ، تاثیرگذاری و احتیاطش به اموال بیت المال برای همه بیش از پیش نمایان شد.