به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، حجاب را ثمره عفاف و عفاف را ریشه حجاب دانست و اظهار کرد: در مرحله تقوا و ایمان درونی باید شکل گیرد تا ما بتوانیم شاهد ثمره آن در برون افراد و درون جامعه باشیم.
وی اضافه کرد: فردی که اعتقاد دارد به‌خوبی متوجه است که عصمت زن جزئی از حق‌الله است، برخی هم مدعی هستند که قلب آن‌ها پاک و با ظاهر آن‌ها هیچ ارتباطی ندارد درحالی‌که دین نیز این موضوع را قبول ندارد همانطور که عکس این موضوع نیز گاهی مشاهده می‌شود.
شهردار قم با بیان اینکه عفاف و حجاب دارای امرهای ایجابی و سلبی هستند، گفت: امر ایجابی پرورش اعتقادات و ایمان است که نباید از آن غافل شویم چراکه به هر میزانی که تلاش کنیم بازهم نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.
وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید در حوزه ایجابی برای ترویج عفاف و حجاب گام‌های مورد نیاز را بردارد، تصریح کرد: ارائه و اجرای یک برنامه ممتد و قوی می‌تواند بخشی از مشکل را رفع کند.
سقائیان‌نژاد یکی از ریشه‌های بدحجابی را حضور زائران خارجی و برنامه نداشتن برای آن‌ها دانست و اظهار کرد: نبود نظارت بر عملکرد خانه‌های مسافر نیز ناهنجاری‌هایی را در شهر قم به دنبال داشته است که رفع آن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری در راستای جلوگیری از تبلیغ کالاهای بیگانه و نامتعارف آمادگی لازم را دارد، تصریح کرد: در این حوزه برخی از مباحث نیزبه اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم بر می‌گردد که در این راستا امیدواریم با همکاری ارشاد مشکل را رفع کنیم.
شهردار قم با بیان اینکه شهرداری ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را در شهر دنبال می‌کند، مطرح کرد: اکنون نمازهای جماعات در بیشتر ساختمان‌های شهرداری با حضور پرشور مخاطبان درحال برگزاری است.