به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سومین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ عمومی استان قم ظهر امروز به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم طی سخنانی با تاکید بر اینکه سهم مساجد در طرح‌های اجرایی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی به‌خوبی دیده نشده است، تصریح کرد: مساجد پایگاه‌هایی دائمی برای جوانان و نوجوانان هستند به همین علت می‌توان برنامه‌های بلند مدت آموزشی را با محوریت مساجد کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فراهانی‌فرد معاون پژوهش دانشگاه قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های پژوهشی کم‌ترین سهم از اعتبارات را در بخش‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد، مطرح کرد: مبنای فعالیت‌های آموزشی، توجه به دستاوردهای پژوهشی است و به هر میزانی که پژوهش قوی‌تر باشد آموزش نیز قوی‌تر خواهد بود.
مصطفی زحمتکش مسئول دارالقرآن مسجد جمکران از ایجاد غرفه محصولات فاخر و برتر قرآنی در این مسجد یاد کرد و گفت: حفظ کل قرآن کریم همراه با آموزش معارف مهدوی برای نابینایان، تربیت پنج هزار حافظ جز ۳۰ با استفاده از ظرفیت طرح بشارت و تربیت ۳۱۳ حافظ و قاری از جمله طرح‌های آموزشی و ترویجی است که به شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان ارائه می‌شود.
مهدی کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از شعارهای ویژه قرآنی در عرصه‌های تبلیغاتی شهر قم دنبال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با انجام این اقدام بتوانیم بخشی از سهم خود را در ترویج آموزه‌های قرآنی ایفا کنیم.
همچنین، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف مدیر مرکز قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در این نشست به ایراد سخن پرداختند.
خاطرنشان می‌شود، در این نشست از مهدی علم‌خواه از اساتید برتر قرآنی آموزش و پرورش استان قم و از قاریان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) توسط آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم تجلیل به عمل آمد.