به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عرفه و آیین نکوداشت روز عید قربان زینت‌بخش محافل و برنامه‌های فرهنگی معارفی این هفته حرم مطهر است.
بر اساس این گزارش آیین معارفی پیام حرم همه‌روزه یک ساعت به اذان و ظهر و عصر در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ این در حالی است که آیین معارفی منبر حرم نیز این هفته از شنبه تا پنج‌شنبه پس از نماز مغرب و عشاء در همین مکان به ترتیب میزبان حجج‌اسلام بندانی نیشابوری، فرحزاد، پناهیان، مؤمنی، ظهیری، دارستانی و عابدینی خواهد بود.
گفتنی است، آیین معنوی نیایش صبحگاهی، قرائت ادعیه و زیارات مخصوص همه‌روزه پس از نماز صبح در شبستان امام خمینی(ره) دنبال خواهد شد.
آیین ادعیه‌خوانی حرم مطهر با حضور مداحانی از هیأت جانبازان استان قم و مداحان محمدرضا عاصی، تاجیک، شهیدی و محمدپور به ترتیب برای قرائت دعای توسل سه‌شنبه‌شب پس از نماز مغرب و عشا، کمیل پنج‌شنبه‌شب پس از نماز مغرب و عشاء، عاشورا پنج‌شنبه پس از نماز صبح، جامعه کبیره پنج‌شنبه ساعت ۲۳ و ندبه روز جمعه پس از نماز صبح برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، برنامه‌های معارفی خواهران نیز طبق سنت هفته‌های گذشته در شبستان حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علیها برقرار خواهد بود و خواهران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس و برای حضور در این محافل فرهنگی از کارشناسان واحد خواهران راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
خاطرنشان می‌شود، واحد دریافت امانت و اشیاء ارزشمند همه‌روزه از ساعت ۷ الی ۲۳ فعال و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.