به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم نیلچی زاده ظهر امروز در همایش بزرگ غدیریه که با حضور پرشور بانوان در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، عید غدیر را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی توصیف و اظهار کرد: در مورد فضیلت این روز روایات زیادی نقل شده است که نشان از اهمیت این عید دارد.

کارشناس رسانه ملی افزود: حضرت رسول(ص) در فضیلت عید غدیر خم می‌فرمایند «غدیر خم از شریف‌ترین اعیاد امت من است».

نیلچی زاده قرائت زیارت‌نامه امین‌الله و زیارت غدیریه امام هادی علیه‌السلام را از اعمال خاص روز عید غدیر عنوان کرد و گفت: دقت در معانی زیارت‌نامه امین‌الله برای امت اسلامی لازم و ضروری بوده، چراکه زیارت امین‌الله کلاس ولایتمداری و ولایت‌شناسی است.

وی امام‌شناسی و ایمان نسبت به مقام امام را از دیگر برکات تدبر در زیارت امین‌الله دانست و تصریح کرد: غدیر روز اکمال دین است و خاتمیت رسول خدا(ص) در پناه غدیر معنا می‌یابد؛ زیرا بدون مقام امامت و رهبری امت اسلامی رسالت و مأموریت رسول در میان مردم ناقص بود.

نیلچی‌زاده با بیان اینکه مقام امامت همانند مقام نبوت مقامی انتصابی از جانب خداوند است، اظهار کرد: این موضوع در آیه ۴۰ سوره احزاب «مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا یعنی محمّد (ص) پدر هیچ یک از مردان شما (زید یا عمرو) نیست (پس زینب زن فرزند پیغمبر نبود و پس از طلاق او را تواند گرفت) لیکن او رسول خدا و خاتم انبیاست، و خدا همیشه (حکمش وفق حکمت و مصلحت است، زیرا او) بر همه امور عالم آگاه است» مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه ۲۶۹ سوره بقره افزود: آیه ۲۶۹ سوره بقره می فرماید«يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ یعنی خدا  فیض حکمت را به هر که خواهد عطا کند، و هر که را به حکمت و دانش رسانند درباره او مرحمت و عنایت بسیار کرده‌اند، و این حقیقت را جز خردمندان متذکر نشوند».

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: آیه ۴۰ سوره احزاب، ۲۶۹ سوره بقره و آیات مربوط به سوره کوثر بیانگر این مطلب هستند که خداوند خود آگاه است که مقام امامت را در میان چه خاندانی قرار دهد.

نیلچی زاده ادامه داد: در آیات سوره کوثر از حضرت زهرا سلام‌الله علیها تعبیر به خیر کثیر شده است و حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله اگر چه فرزند پسری نداشتند؛ ولی به واسطه حکمت الهی نسل ایشان از طریق امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها حفظ شد.

وی حق رسالت حضرت رسول(ص) را بر امت اسلام مؤدت نسبت به اهل‌بیت(ع) ایشان دانست و گفت: یکی از بزرگ‌ترین حقوقی که رسول خدا(ص) نسبت به امت اسلامی دارند،حق پذیرش ولایت امام علی علیه‌السلام است.

کارشناس رسانه ملی یادآور شد: مادران با تعلیم کلمه «یا علی» به هنگام برخاستن و نشستن به کودکان خویش، عالی‌ترین مضمون عالم هستی یعنی امامت و ولایت‌پذیری را به فرزندان خود آموزش داده و آن‌ها را بر محور محبت و مودت نسبت به امام علی علیه‌السلام تربیت می‌کنند.