به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام میراحمدی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله اظهار کرد: امروز روز نزول آیه مباهله است و این آیه یکی از مهم ترین اسناد شیعیان در باب فضیلت اهل‌بیت(ع)، و ولایت حضرت علی علیه‌السلام است.

وی افزود: در این آیه حضرت علی علیه‌السلام در حقیقت به عنوان نفس و جان نبی گرامی اسلام(ص) از ناحیه خداوند معرفی می‌شود که فضیلتی بسیار ویژه و غیر قابل انکار است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از دستوراتی که طبق آیات صریح قرآن کریم و روایات برای افراد جامعه بیان شده است، محبت و مودت پیامبر(ص) و آل ایشان است و در این زمینه آیات مختلفی با صراحت این مسئله را متذکر شده‌اند.

میراحمدی در ادامه گفت: مودت و محبت واقعی در حقیقت اشاره به پیروی کردن محض از دستورات اهل‌بیت(ع) است و شرط قرار گرفتن انسان در معیت اهل‌بیت(ع) هم در دنیا و هم در آخرت، داشتن ولایت و معرفت به اهل‌بیت(ع) و شناخت واقعی نسبت به حضرات معصومین است.

وی یادآور شد: مسئله معرفت و عدم معرفت نسبت به حجت خدا و عاقبت این دو برای انسان‌ها، در واقعه عاشورا کاملا واضح است به گونه‌ای که عده‌ای در واقعه عاشورا معرفت واقعی نسبت به امام معصوم(ع) داشتند و تا قیامت عنوان اصحاب عاشورایی را به خود گرفتند و عده‌ای نیز به خاطر نداشتن معرفت و معرفت شناسنامه‌ای بدون درک حقایق واقعی در ردیف اشقیا صف بستند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: معرفت شناسنامه‌ای نسبت به اهل‌بیت(ع) در حقیقت عاقبتی همانند دشمنان امام حسن علیه السلام و گمراهی در راه دین را در پی خواهد داشت.

میراحمدی در ادامه افزود: معرفت و شناخت واقعی نسبت به اهل‌بیت(ع) در حقیقت همانند چراغی است که مسیر درست را به انسان نشان و انسان را از گمراهی نجات خواهد داد.

وی تاکید کرد: بنابر روایت، شیعیان و پیروان واقعی اهل‌بیت(ع) در بهشت بر منبرهایی از نور جلوس خواهند نمود و پیشانی آن‌ها همانند نور درخشنده خواهد شد و همسایه نبی گرامی اسلام(ص) در بهشت خواهند بود.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان یادآور شد: پیروان واقعی اهل‌بیت(ع) زمانی که از دنیا می‌روند کامل الایمان و مومن واقعی از دنیا خواهند رفت.