به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز به مناسبت سالروز تشکیل بسیج اصناف در دیدار حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور و جمعی از مسئولان بسیج اصناف استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی ولایت با معرفت را ارزشمند و کاربردی خواند و اظهار کرد: این ولایت است که در خطرات راهگشا خواهد بود و موجب رفع مشکلات می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان و دستوری مهم برای ماست، اضافه کرد: ایشان با فرمایشات خود تلاش می‌کنند تا مردم از مشکلات و سختی‌ها رهایی یابند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه تلفیق بازار و دیانت در اسلام از منظر اهل‌بیت(ع) دارای یک ریشه قرآنی است، گفت: آیه «وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ» نشان می‌دهد که مباحث اقتصادی نیز با آموزه‌های دینی وعبادت گره خورده و جدایی پذیر نیستند.
امام‌جمعه قم بر لزوم تقویت پیوند میان حوزه و بازار یاد کرد و گفت: بازاریان در نهضت امام خمینی(ره) به بدنه حوزه اضافه شدند و علاوه بر حمایت‌های اقتصادی از جان خود نیز در جبهه‌های حق علیه باطل گذشتند، برای ادامه دادن مسیر امام این دو طبقه باید همچنان هماهنگ کار خود را با رعایت اصل ولایت‌پذیری دنبال کنند.
تولیت آستان بانوی کرامت از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و مطرح کرد: اصناف باید به این جایگاه قم توجه داشته باشند و بدانند که کار کردن در قم نیازمند شرایط و شأن خاصی است.
آیت‌الله سعیدی حمایت از بنگاههای کوچک اقتصادی را یکی از بهترین راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: اگر مشکل بیکاری و تولید در جامعه اسلامی رفع شود دشمن هیچ راهکاری برای ضربه زدن به نظام نخواهد داشت.