به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مدیران کل استان قم ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر که به مناسبت هفته تعاون در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد ضمن ارائه گزارش‌هایی به بررسی برخی از توانمندی زیرساختی و خدمات عمومی پرداختند.
بر اساس این گزارش سید اسدالله دهناد طی سخنانی از ظرفیت یک‌میلیون و ۷۰۰ هزارنفری پنجره همراه پذیری مخابرات قم گفت و اظهار داشت: تاکنون یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار خط واگذارشده که فقط یک‌میلیون آن فعال است.
مدیرعامل مخابرات قم با اشاره به این‌که قابلیت ظرفیت‌سازی ۳۰۰ هزار واگذاری خط برای مخابرات قم وجود دارد، ابراز داشت: امکانات و زیرساخت‌های عمومی مخابرات قم در ترازهای بالاتر از سطح عمومی استان‌های کشور قرار دارد.
همچنین سید رضا موسوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم طی سخنانی از توسعه زیرساخت‌های استان قم به‌منظور تسهیل فضای کسب‌وکار در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: قم در بین استان‌های کشور رتبه ۴ زیرساختی را دارد.
موسوی از وضعیت مناسب زیرساختی ۱۳۱ روستای استان قم خبر داد و اظهار داشت: ۹۸ درصد استان قم دسترسی مناسبی به زیرساخت‌ها دارد.
وی از طرح نو آفرینی برای حمایت کسب‌وکارهای نوپا در قالب ۶ برنامه اجرایی به‌عنوان یک بستر امن برای استارتاپ ها خبر داد و گفت: مسائل مهم استارتاپ ها از قبیل بیمه، مالیات و مجوزها در این طرح دیده‌شده و زیرساخت‌های قانونی مناسبی برای آن تدارک دیده‌شده است.
بر اساس این گزارش هادی کریمی اصل، سرپرست بهزیستی استان قم نیز طی سخنانی ارتقاء سلامت اجتماعی را از رسالت‌های سازمانی بهزیستی دانست و گفت: در حوزه پیشگیری خدمات روانشناسی و مشاوره در سطح شهر و روستا به‌منظور توسعه زیرساخت‌های پیشگیرانه روانشناسی ازجمله اقدامات بهزیستی قم است.
وی از پوشش ۵۰ هزارنفری خدمات غربال‌گری خبر داد و گفت: ۴ هزار مشاوره ژنتیک صورت گرفته است که ۲۵۰ نفر تحت حمایت‌های مستقیم سازمان بهزیستی قرارگرفته‌اند.
گفتنی است مدیران تأمین اجتماعی و بانک رفاه نیز به بیان گزارش‌هایی درباره عملکرد خود پرداختند.