به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در راستای معرفی و ترویج سیره اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام به همت هیئت بنات الکریمه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مسابقه «نجات‌یافتگان کشتی نجات» ویژه دختران نوجوان ۱۱ تا ۱۶ سال هر روز در مراسم سوگواری این هیئت برگزار می‌شود.

در این مسابقه که در قالب یک دفترچه طراحی ‌شده شخصیت اصحاب سیدالشهدا برای نسل جوان بیان شده است. بر این اساس، هر روز یک نفر از اصحاب سیدالشهدا با شهدای معاصر دفاع مقدس و سایر شهدای جبهه مقاومت مقایسه شده و شاخص‌ترین شهید به شهدای کربلا انتخاب می‌شود.

بر اساس این گزارش، در مسابقه نجات یافتگان کشتی نجات هر روز تصویر و سیره ۶ تن از شهدای معاصر بر دیوار مسابقه نصب می شود و نوجوانان شرکت کننده در این مسابقه با مطالعه سیره شهدای کربلا و شهدای معاصر بارزترین ویژگی اخلاقی شهدای معاصر با اصحاب امام حسین علیه‌السلام را مشخص می‌کنند.

در پایان این مسابقه به نوجوانانی که بیشترین حضور را در این مسابقه و برنامه‌های رواق داشته باشند، دفترچه مسابقه به عنوان هدیه اهدا می‌شود.

معرفی شخصیت و ترویج سیره اخلاقی شهدای کربلا و شهدای معاصر به نسل نوجوان و اثرگذاری شهدای کربلا بر شهدای عصر حاضر که همان نجات‌یافتگان کشتی نجات امام حسین علیه‌السلام هستند از اهداف برگزاری این مسابقه در رواق نوجوان دختران است.

لازم به ذکر است، این مسابقه تا پایان دهه اول ماه محرم در هیئت بنات الکریمه ادامه دارد.