به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد خامه‌یار ظهر امروز در نشست هماهنگی اقامه نماز ظهر عاشورا که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌‌بیت(س) برگزار شد، بابیان اینکه کارهای عملیاتی با مشارکت نیروهای شهرداری آغازشده است، اظهار کرد: تجهیزات موردنیاز در میدان آستانه و برخی دیگر از نقاط مهم شهر در حال استقرار یافتن است.

وی اضافه کرد: اتصال نماز جماعت حرم مطهر به خیابان‌های منتهی و محیط پیرامون اهمیت بسیاری دارد و در این راستا به دنبال این هستیم تا نماز جماعت ظهر حرم امسال را به اقامه نماز جماعت در میدان امام، چهارراه بازار و خیابان ۱۹ دی متصل کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم بابیان اینکه سخنرانان و مداحان به‌صورت ویژه به موضوع نماز ظهر عاشورا پرداخته‌اند، عنوان کرد: روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از میدان امام خمینی تا چهارراه بازار مستقر هستند تا اگر اتصال به نماز جماعت اصلی برقرار نشد، نمازهای جماعت جداگانه‌ای را برپا کنند.

وی ادامه داد: برای اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا ۱۰۰ نفر از یاوران نماز را بسیج کرده‌ایم که در کنار این افراد دو هزار نفر از نیروهای شهرداری و ۵۰ نفر از نیروهای امر به معروف به معروف و نهی از منکر نیز با ستاد اقامه نماز مشارکت خواهند داشت.

خامه‌یار خاطرنشان کرد: در خیابان ارم مکانی برای برپایی نماز جماعت جداگانه نیست اما امیدواریم بتوانیم اتصال نماز جماعت را برپا کنیم.

وی ضمن تقدیر از مشارکت دستگاه‌های مختلف در راستای برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا عنوان کرد: در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر شیر آب‌های موقت پیش‌بینی‌شده تا عزاداران بتوانند وضو بگیرند بااین‌وجود مدارس موجود در طول مسیر نیز آماده‌سازی و در میدان روح‌الله، آستان امامزاده شاه سید علی(ع) و آستان سید معصوم(ع) نیز با مشارکت دستگاه‌های مختلف بسترهای موردنیاز فراهم شده است.