به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور ظهر امروز در نشست بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های دهه اول محرم و مراسمات روزهای تاسوعا و عاشورا که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مراسم‌های شیرخوارگان حسینی، احیای شب عاشورا، «احلی من العسل»، مقتل‌خوانی روز عاشورا، زیارت عاشورا به همراه ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام در صبح روز عاشورا، قرائت زیارت ناحیه مقدسه و تعویض پرچم بخشی از ویژه برنامه‌های دهه اول بوده است.
وی از برگزاری کارگاه محرم با مشارکت جامعه ایمانی مشعر و شهرداری قم یاد کرد و گفت: در این کارگاه توسط هنرمندان ارزشی ۲۹ اثر گرافیکی با محوریت شعار «بنفسی انت و اهلی و مالی» خلق شد و در سطح حرم مطهر، استان و هیأت‌های شاخص مذهبی سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان بانوی کرامت از انعکاس مراسمات شبستان امام خمینی(ره) به صورت زنده در شبکه‌های مختلف صدا و سیما یاد کرد و گفت: انعکاس نماز ظهر عاشورا از پنج شبکه ملی و شبکه‌های مختلف استانی از دیگر اقدامات دهه اول محرم بوده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از روزها بیش از هزار نفر در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مراسم‌های عزاداری عرب زبانان حضور می‌یافتند، عنوان کرد: نمایشگاه «گفتمان انقلاب خمینی، امتداد انقلاب حسینی» در صحن‌های جوادالائمه علیه‌السلام و صحن جامع فاطمی(س) با استقبال پرشور زائران و مجاوران در دهه اول محرم برپا شده است.
بهشتی‌پور از حضور خادمان و معاونان حرم مطهر در هیأت‌های مذهبی شاخص استان قم یاد کرد و گفت: حضور پرچم حرم مطهر معنویت خاصی به مراسم‌های این هیأت‌های مذهبی بخشیده است.