به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ضیایی عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به جنایت‌های یزید در واقعه عاشورا و بعد از آن طی سخنانی اظهار کرد: یزید در طول زندگی خود جنایت‌های بزرگی را مرتکب شد و بعد از جنایت‌های مختلف در عاشورا، واقعه حره به دستور یزید با فرماندهی مسلم بن عقبه به وقوع پیوست و قتل و غارت و تجاوز به نوامیس مردم مدینه در این واقعه صورت پذیرفت.

وی افزود: زمانی‌که لشکریان یزید وارد مدینه شدند فرماندهی لشکر اعلام کرد سه روز جان، مال و نوامیس مردم بر لشکریان یزید حلال است و در این سه روز جنایت‌های شرم‌آوری انجام شد و جنایت بعدی یزید حمله به خانه خدا بود.

ضیایی خاطرنشان کرد: بعد از واقعه حره، اوضاع مردم مدینه به وخامت سپری می‌شد و یاس، ناامیدی و مشکلات مختلف دامن‌‎گیر مردم مدینه شده بود و روزگار ذلت باری را سپری می‌کردند اما امام سجاد علیه‌السلام بار دیگر شروع به اصلاح امور کرده و برای احیا دین زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: امت اسلام مدیون زحمات امام سجاد علیه‌السلام است چراکه شکل‌گیری مناجات این امام معصوم در قالب صحیفه سجادیه بار دیگر بارقه امید را در دل مردم مدینه به وجود آورد و دین و زندگی مردم مدینه را سامان داد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: ادعیه صحیفه سجادیه امید به رحمت الهی را در دل مردم مدینه احیا نمود چراکه ناامیدی و یاس از رحمت الهی نشانه تسلط شیطان بر انسان است و مردم مدینه دچار یاس از رحمت الهی شده بودند در حالی‌که رحمت خداوند بی‌نهایت بود و این موضوع را امام سجاد علیه السلام بار دیگر به مردم و امت اسلام گوش‌زد کرد.

وی در ادامه گفت: امام سجاد علیه‌السلام با معجزه صحیفه سجادیه یاس و ناامیدی را از جامعه اسلامی برطرف نموده و با تعلیم و تربیت شاگردان برجسته و فقیه در قالب خرید غلامان جوان از اقصی نقاط و بلاد دیگر و سپس تعلیم و تربیت آنان و آزاد نمودن و اعزام آنان به درون خانواده‌ها و نقاط مختلف باعث گسترش دین و معارف ناب اسلامی شده و بار دیگر چهره شهر مدینه را دگرگون نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تاکید کرد: باید امت اسلام همواره قدردان زحمات امام سجاد علیه السلام و حضرات معصومین باشد و نگرش شاکرانه نسبت به زحمات اهل‌بیت(ع) داشته باشد تا دچار ناامیدی و ذلت نشود و بتواند مسیر درست بندگی را طی نماید.