به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، مراسم اختتامیه ویژه برنامه تابستانی چلچراغ امشب با حضور جمعی از معاونان آستان مقدس بانوی کرامت و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر لزوم گسترش آموزش‌های قرآنی در مساجد عنوان کرد: مربیان این مرکز در قالب طرح چلچراغ در ۴۰ مسجد مناطق کم‌تر برخودار حضور یافته و به آموزش‌های مختلف قرآن کریم به ویژه تجوید پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام سید احمد مشرف از شرکت بیش از ۸۰۰ قرآن آموز کودک، نوجوان و جوان در طرح چلچراغ یاد کرد و گفت: ۶۰۰ نفر از این قرآن آموزان پسر و ۲۰۰ نفر نیز دختر بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۹ استاد در طرح چلچراغ به آموزش آموزه‌های قرآن کریم پرداخته که ۱۸ نفر آن‌ها از آقایان و ۱۱ نفر نیز از خانم‌ها بوده‌اند.

مشرف با اشاره ارائه هزار ساعت آموزش به مخاطبان در طرح چلچراغ تصریح کرد: ۲۶۶ ساعت آموزش برای خواهران و ۷۲۰ ساعت آموزش نیز برای برادران در این طرح دنبال شده است.

وی با بیان اینکه استمرار آموزش‌های قرآنی در مساجد با مشارکت آستان مقدس بانوی کرامت عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا مربیان مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حداقل هفته‌ای یک مرتبه در این مساجد حضور یابند.

همچنین، مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: روزی دشمن با تمام قوا به ایران اسلامی حمله کرد تا انقلاب و اسلام را نابود کند اما ملت با تکیه بر دو عنصر رهبری و ایمان توانستند مقابل دشمن ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس تصریح کرد: امروز نیز دشمن مقابل اسلام ایستاده و درحال مبارزه است و در جبهه مقاومت نیز رزمندگان اسلام درحال ایستادگی هستند.

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم ضمن تقدیر از اهتمام مسئولان آستان مقدس در گسترش معارف قرآن و عترت عنوان کرد: امیدواریم با افزایش تعاملات بتوانیم در راستای ترویج این معارف در سطح مساجد استان به ویژه مساجد مناطق کم‌برخودار گام‌های بلندتری را برداریم.

خاطرنشان می‌شود، از مربیان قرآنی طرح چلچراغ و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در مورد جزییات برنامه‌های طرح در این مراسم اختتامیه به ارائه گزارش پرداختند.