به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام احتشام عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: پاداش انسان‌های مؤمن مجاهد با دیگر مؤمنین نزد خداوند یکسان نیست چراکه مجاهدین همواره از مال و جان خود در راه خدا هزینه می‌کنند و هر انسان به اندازه‌ای که هزینه کرده خداوند را در قیامت ملاقات خواهد کرد.

وی افزود: هم مؤمن مجاهد و هم مومن قاعد از طرف خداوند پاداش دریافت خواهند کرد اما مجاهدین از اجر عظیم الهی بهره‌مند خواهند شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تمامی شهدای کربلا دارای اجر الهی هستند اما حضرت عباس علیه‌السلام یک اجر ویژه و یک جایگاه خاصی نزد خداوند دارد و این امتیاز اعلی به خاطر مجاهدت بی‌نظیر آن حضرت در واقعه کربلا است.

احتشام تاکید کرد: انسان مؤمن باید همواره در امور زندگی خود به خداوند توکل نماید و در سختی‌ها و مشکلات خداوند را پناهگاه اصلی خود قرار دهد و استفغار بر لب داشته باشد و حضرت یونس علیه السلام را الگوی خود در اذکار استغفار قرار دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: سیره اهل‌بیت(ع) باید به طور مستمر در زندگی انسان جاری و ساری باشد و مناجات شبانگاهی، اقرار به خطا و معاصی، جبران گناهان و تلاش در راستای طی نمودن مسیر هدایت باید توسط انسان انجام شود.

وی در ادامه گفت: شباهت زندگی انسان به زندگی قرآنی و اهل بیتی(ع) تنها راه نجات انسان از ضلالت و عاقبت به شری است و انتخاب خداوند به عنوان پناهگاه اصلی مایه نجات انسان است چراکه خداوند نیز وعده داده تنها، نجات دهنده افرادی است که به ریسمان الهی چنگ بزنند و خدا را پناهگاه خود بدانند.

احتشام در پایان تاکید کرد: انسان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید زحمات زیادی را به جان بخرد و سختی‌های بسیاری را متحمل شود و با کاهلی نمی‌توان مسیر سعادت را طی نمود و اکتفا نمودن به صلاه، قرائت قرآن و ادعیه فقط برای رسیدن به سعادت اگر چه لازم است اما کافی نیست و انسان باید در کنار عبادت، مجاهد فی سبیل‌الله نیز باشد.