به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که هر روز ظهر از رسانه ملی منعکس می‌شود، گفت: باید قدردان شهدای عرصه خدمت و سلامت که این روزها در خط مقدم هستند باشیم و در اولین پنجشنبه ماه رمضان در حق این افراد دعا نماییم.

وی افزود: آیه ۷۶ سوره انبیاء داستان مختصری از حضرت نوح(ع) است که حضرت زمانی که از قوم خود خسته شد از خداوند درخواست نجات نمود و خدا نیز دعای حضرت را استجابت نمود.

رفیعی خاطرنشان کرد: آزار و اذیت‌هایی حق حضرت نوح(ع) با آن‌ها روبرو شد، بسیار دردناک بود که نمونه آن فروبردن نوک انگشتان در گوش و پوشاندن صورت با پارچه برای انسداد سمع و بصر بود که هم حرف حضرت را نشنوند و هم صورت حضرت را مشاهده نکنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: قوم حضرت نوح(ع)، به این دو عمل مسدود نمودن سمع و بصر اصرار داشتند و با تکبری که در دل داشتند حاضر نبودند سخنان پیامبر را گوش دهند و حتی کودکان خود را از حضرت نوح(ع) بر حذر می‌داشتند و کودکان در خیابان، نبی خدا را برای اذیت و آزار قرار دادن، به همدیگر نشان می‌دادند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی اظهار کرد: زمانی که مردم حضرت نوح(ع) را تکذیب و آزار و اذیت کردند، حضرت نیز از خداوند دو درخواست نمود مبنی بر اینکه «خداوندا بسیار اذیت می‌شوم و نصرت خود را شامل حالم گردان و خداوندا حتی یک نفر از این قوم لجوج بر روی زمین باقی نگذار» که در نهایت این دعای حضرت مستجاب شد.

وی افزود: باید نفرین حضرت نوح(ع) را در حق آل سعود و رژیم کودک‌کش اسرائیل و تحریم‌کنندگان و قاتلین مردم مظلوم یمن انجام دهیم و از خداوند درخواست نابودی این اقوام ظالم را داشته باشیم.

رفیعی در ادامه گفت: درآیات فراوان داریم که به صورت قطعی خداوند یاری کننده است چراکه وعده نصرت داده و هم در حیات دنیوی و هم در حیات اخروی این نصرت را شامل حال افراد صالح خواهد نمود.

وی تأکید کرد: شیوه‌های نصرت الهی مختلف است و می‌تواند در قالب‌های متفاوت باشد به همین علت باید به‌درستی این شیوه‌ها را درک نماییم تا بتوانیم الطاف و نصرت الهی را جذب نماییم.

رفیعی در خصوص شیوه‌های نصرت الهی خاطرنشان کرد: عطای آرامش از سوی خداوند، افزایش آرامش در هنگام مصائب همانند صبر حضرت زینب سلام‌الله علیها در کربلا، اجابت ادعیه، معجزه و کرامت همانند معجزات رسول خدا(ص) و عصای حضرت موسی(ع)، واگذاری حکومت و پیروزی به مؤمنان همانند ملک سلیمان، فتح مکه، پیروزی در جنگ همانند جنگ بدر، ایجاد رعب و وحشت و هلاکت در دل دشمنان، نجات از خطر همانند نجات حضرت شعیب، حضرت صالح، لوط، نوح، یونس و ابراهیم علیهم‌السلام و رسول خدا(ص)، ابطال کید دشمنان همانند جریان تار عنکبوت، الهام بخشی و در نهایت گسترش پیروان می‌تواند از روش‌های نصرت و الطاف الهی باشد.