به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در آیین مقدس اسلام سلامت جسم برای تعالی در مسیر کمال و بندگی خداوند از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است به گونه‌ای که شرع مقدس اسلام بیماری را یکی از عواملی می‌داند که مانع درست عبادت خداوند می‌شود.
همچنین در تعداد زیادی از آیات قرآن کریم تأکید بر حلال‌خوری و تغذیه سالم شده و آیات قرآن کریم در این زمینه می‌فرمایند که از طیبات و غذاهای پاکیزه تناول کرده و از غذاهای حرام پرهیز کنید.
اضافه بر این از آنجایی که نعمات بهشتی تجلی زندگی سالم و مؤمنانه انسان در حیات زمینی و مادی هستند؛ بنابراین تغذیه سالم در این عالم برای بهشتی شدن و زندگی مؤمنانه انسان بسیار مهم است.
امام سجاد علیه‌السلام در کتاب رساله الحقوق یکی از حقوق را حق بدن بر مؤمن توصیف کرده و می‌فرمایند بدن انسان و جسم او بر گردنش حقی  دارد که این حق باید رعایت شود که توجه به این نکته ضروری است که رعایت حق بدن جز با تغذیه سالم و حفظ سلامت معنوی روح تأمین نمی‌شود.
واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای ترویج تغذیه سالم اقدام به برگزاری چهارمین دوره آموزشی «تغذیه سالم از منظر قرآن و عترت» ویژه بانوان کرده است.
این دوره آموزشی با تدریس استاد گلبرگ هر هفته صبح پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۳۰ در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار خواهد شد.
این دوره آموزشی از هفته اول آبان ماه در آستان مقدس بانوی کرامت آغاز می‌شود و ثبت‌نام این کلاس تا زمان اتمام ظرفیت ادامه دارد.
آشنایی با مبانی پیکر شناسی (آشنایی با کارکردهای دستگاه‌های بدن)، آشنایی با جایگاه و اهمیت تغذیه سالم، مبانی مزاج شناسی و شناخت طبایع بدن، شیوه تعدیل طبایع و سلامت مزاج با تغذیه سالم، راهنمای جامع طرز تهیه غذاهای مقوی، طبیعی و سالم از موضوعات مورد بررسی در این دوره آموزشی است.
معرفی تغذیه مناسب با هر فصل، نحوه کنترل اخلاق و رفتار با تغذیه سالم و آموزش پنج گام اساسی اصلاح تغذیه در خانواده از دیگر موضوعاتی است که در این دوره آموزشی به آن اشاره خواهد شد.
این دوره آموزشی در طول یک ترم (سه ماه) برای فراگیران برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در دوره در صورت قبولی مدرک پایان دوره از سوی آستان مقدس بانوی کرامت اعطاء خواهد شد.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۱۵ تماس بگیرند.