به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آقای سلیمی در گفت‌وگویی به تشریح خدمات تیم درمانی موکب کریمه اهل‌بیت(س) پرداخت و بیان کرد: این خدمات با همکاری جمعیت هلال احمر استان قم و هلال احمر کشور ارائه می‌شود.
مسئول خدمات پزشکی و درمانی موکب آستان مقدس قم با بیان این که این تیم دارای ۵۵ نیروی درمانی و خدماتی است، افزود: این نیروها شامل ۱۵ پزشک،۲۰ پرستار آقا و خانم، ۶ تکنسین دارویی، ۶ مترجم عربی و انگلیسی، ۳ خدمات و ۳ امدادگر و راننده آمبولانس است و ۲ کارشناس بهداشت محیط نیز به منظور کنترل و بررسی سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی، سم پاشی محیط‌های اطراف موکب و… این تیم را همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: این تیم پزشکی قرار است با استقرار در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در مسیر اربعین حسینی خدمات درمانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ارائه کند.
سلیمی خدمات درمانی تیم را شامل ویزیت و معاینه پزشک متخصص و عمومی، پانسمان، تزریقات و بخیه دانست و خاطرنشان کرد: این تیم به تجهیزات احیای قلبی ریوی پیشرفته نیز مجهز است.
وی افزود: امسال تعداد ۱۵۰ قلم داروی اصلی به حجم تقریبی ۲۰ تُن در اختیار تیم پزشکی درمانی موکب کریمه‌ اهل‌بیت(س) قرار دارد.
مسئول خدمات پزشکی و درمانی موکب آستان مقدس قم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به این‌که سال گذشته حدود ۲۲ هزار زائر حسینی از خدمات درمانی موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بهره‌مند شدند، بیان کرد: امسال با توجه به پیش‌بینی حضور ۲ برابری زائران در مسیر اربعین حسینی، آمادگی ارائه خدمات درمانی به تعداد ۲ برابری را داریم.
وی همچنین از استقرار یک دستگاه آمبولانس مجهز به همراه تیم عملیاتی در موکب آستان مقدس جهت انتقال مصدومین به بیمارستان‌های حیدریه و الحسین(ع) عراق خبر داد.
گفتنی است، موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با استقرار در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا از ۱۵ تا ۲۷ مهرماه همزمان با ایام اربعین حسینی به زائران سیدالشهدا(ع) خدمات فرهنگی، درمانی، تغذیه‌ای، اسکان و … ارائه می‌کند.