به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا از ۱۴ مهرماه در کنار ارائه خدمات رفاهی، خدماتی و اسکان با برپایی نمازهای جماعت و مراسم‌های عزاداری از زائران اربعین حسینی میزبانی می‌کند.

هر روز مراسم‌های عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد و مدیحه‌سرایی حسن شالبافان در حسینیه موکب آستان مقدس بانوی کرامت بعد از نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء برپا می‌شود.

امشب نیز بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسمی و مدیحه‌سرایی حسن شالبافان و فردا صبح نیز مراسم قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی یکی از مداحان مطرح کشور در موکب آستان مقدس برگزار می‌شود.

سخنرانی مراسم امشب از شبکه افق به صورت زنده روی آنتن می‌رود و همچنین قرائت دعای کمیل به همت شبکه دو ضبط و در رسانه ملی منعکس می‌شود.

فردا صبح نیز ساعت ۶ رسمی به وقت ایران مراسم قرائت دعای ندبه که با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود از شبکه یک به صورت زنده قابل مشاهده خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود، موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ امسال نیز همانند سال‌های گذشته با فراهم‌سازی زیرساخت‌های رسانه‌ای مورد نیاز شبکه‌های ملی و بین‌المللی به پایگاهی برای نشر و معرفی اربعین حسینی تبدیل شده است.