به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام مجتبی جعفری از فعالیت غرفه شهدای مقاومت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا یاد و اظهار کرد: در این غرفه فضاسازی مناسب همراه با نصب پرچم‌های کشورهای ایران، عراق، بحرین، سوریه و یمن و همچنین پرچم حزب‌الله لبنان انجام شده است تا بتوانیم نمادهای مقاومت را در این غرفه به نمایش گذاریم.

وی با اشاره به اجرای طرح نائب‌الشهید در غرفه شهدای مقاومت اضافه کرد: مردم به صورت قرعه یک برگ برداشته و یکی از شهدای مقاومت را انتخاب می‌کنند تا به نیابت از آن شهید در مسیر حرم سیدالشهدا علیه‌السلام قدم برداشته و بعد از رسیدن به حرم مطهر به نیابت از آن شهید مضجع شریف را زیارت می‌کنند.

مسئول غرفه شهدای مقاومت خاطرنشان کرد: در این غرفه ۶ نفر از مبلغان و چهره‌ای ارزشی به صورت شیفتی از صبح ساعت هشت صبح الی ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۵ الی ۲۱ شب حضور یافته و در قالب خادم افتخاری در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این غرفه اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره با محوریت مخاطب جوان و نوجوان و آشنایی این قشر نسبت به فرهنگ شهید و شهادت است که توسط روحانیون متخصص دنبال می‌شود.

جعفری اضافه کرد: در غرفه شهدای مقاومت چفیه و سربند متبرک به اسامی ائمه اطهار(ع) به‌عنوان نمادهای مقاومت در میان زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در طول یک روز بیش از ۷۰۰ نفر در طرح نائب‌الشهید شرکت کرده و همچنین بیش از ۳۰۰ زائر با استفاده از طرح تبلیغ چهره به چهره با فرهنگ مقاومت و شهادت آشنا می‌شوند.