به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلامالله علیها، حجتالاسلام محمدرضا انصاری طی گفتوگویی با اشاره به استقرار غرفههای مختلف فرهنگی در موکب آستان مقدس بانوی کرامت اظهار کرد: در غرفه راهنمای زائر و امور گمشدگان از ۶ صبح تا یک بامداد به صورت شیفتی هشت نفر فعالیت دارند که روزانه نزدیک به هزار و ۵۰۰ زائر به این غرفه مراجعه میکند و با استفاده از روشهای پیشبینی شده از جمله تلفنهای اینترنتی و بلندگوهای مستقر در محوطه بیرون و داخلی موکب همراهان خود را پیدا میکنند.
وی اضافه کرد: در این غرفه افرادی که تلفن و شمارهای از همراهان خود دارند با استفاده از تلفن اینترنتی میتوانند با آنها تماس برقرار کرده و آنها را پیدا کنند که از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه بیش از سه هزار نفر با استفاده از این تلفنهای اینترنتی استفاده کرده که برخی از این تماسها برای رفع نگرانی خانوادههای زائران و اعلام سلامتی آنها بوده است.
مسئول خدمات فرهنگی موکب آستان مقدس بانوی کرامت گفت: با توجه به اینکه تلاش کردهایم تا بیشترین استفاده را از تلفنهای اینترنتی داشته باشیم برای هر تماس یک دقیقه و ۳۰ ثانیه فرصت درنظر گرفته شده است.
وی مطرح کرد: برخی از گمشدگانی که همراهان خود را پیدا نکرده و هیچ گونه دسترسی به آنها ندارند همانند سالخوردگان و کودکان با هزینه موکب آستان مقدس بانوی کرامت به کربلای معلی منتقل شده و با استفاده از بسترهای قانونی برای انتقال آنها به ایران اسلامی اقدامات لازم دنبال میشود.
انصاری از استقرار سه خط تلفن اینترنتی در غرفه راهنمای زائر یاد کرد و گفت: امسال با همت نیروهای فناوری اطلاعات موکب آستان مقدس و راهاندازی این تلفنهای اینترنتی توانستهایم خدمت متفاوت و قابل توجهی را به زائران ارائه دهیم که در صورت افزایش جمعیت و تامین نیروی مورد نیاز این غرفه، طی روزهای آینده تعداد تلفنهای اینترنتی به پنج خط افزایش مییابد.