به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق به همراه حجت‌الاسلام علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی از روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در موکب آستان مقدس بانوی کرامت بازدید کرد.

وی همچنین طی نشستی با ابراهیم اسلام‌پناه مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) دیدار و با این شخصیت به گفت‌وگو پرداخت.

اباذری طی سخنانی عنوان کرد: امسال با وجود حضور گسترده زائران در عراق مشکل کمبود غذا و اسکان نداشتیم اما با مشکل کمبود وسیله مورد نیاز برای جابه جایی زائران روبرو بودیم که در این راستا روزهای نخست تدابیری اندیشیده و مشکل رفع شده است.

وی با بیان اینکه حرکت زائران اربعین حسینی به سمت عراق امسال زودتر سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: فقط طی ۲۴ ساعت از تمامی مرزها ۴۲۰ هزار نفر به کشور عراق وارد شده‌اند و رکورد جدیدی در این زمینه به دست آمده است که بیشترین این تعداد نیز به مرز مهران با جمعیت ۱۸۷ هزار نفر اختصاص دارد.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از برگزاری مراسم‌های ویژه برای موکب‌داران عراقی در ایران اسلامی یاد کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی که از موکب‌داران عراقی داشته‌ایم آستان مقدس بانوی کرامت متفاوت‌ترین برنامه را برای این افراد رقم زده است.

اسلام‌پناه با تاکید بر اینکه موکب آستان مقدس بانوی کرامت در راستای خدمت به زائران اربعین همه خدام خود را بسیج کرده است، عنوان کرد: این موکب طی چهار سال اخیر روند روبه پیشرفتی را دنبال کرده و به امید خدا این روند در ادامه تقویت نیز خواهد شد.