به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام ربانی اصفهانی عصر چهارشنبه در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: نبی گرامی اسلام کامل ترین الگو و اسوه حسنه برای بشریت است و مشکل اساسی مسلمانان عدم الگوگیری از سیره رسول خداست.
وی افزود: رسول خدا تربیت شده خداوند است و تنها ایشان می تواند سرمشق برای دیگران باشد؛ ایشان شایسته پیروی کردن است و باید درس زندگی را از نبی گرامی اسلام آموخت چرا که جامع همه خوبی هاست.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: نبی گرامی اسلام دارای خلقیات عظیم و نیکو بودند و تمام خوبی ها در حضرت تجمیع شده است و هیچ انسانی همانند ایشان در عالم هستی پیدا نمی شود.
حجت الاسلام ربانی اصفهانی تأکید کرد: لازمه پیروی نمودن از حضرات معصومین، شناخت صفات اخلاقی، فضایل و کمالات ائمه معصومین است؛ بدون شناخت به هیچ وجه نمی توان از اهل بیت(ع) پیروی نمود.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: شناخت و آگاهی نسبت به خلقیات و کمالات اهل بیت(ع) باعث محبت و مودت بیشتر می شود و مسیر پیروی نمودن را هموار خواهد ساخت.
وی در ادامه افزود: یکی از خصوصیات بارز اخلاقی حضرت، عبودیت در برابر خداوند بود به گونه ای که هنگام صلاه، رنگ چهره نبی خدا متغیر می شد و پاهای حضرت از شدت عبادت متورم می گشت.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: رسول خدا، عظمت و قرب الهی را از راه بندگی کسب نمود و از تمامی انسان ها عابدتر و زاهد تر بود و گوی سبقت را در عبادت از تمامی انسان ها ربوده بود.
حجت الاسلام ربانی اصفهانی تأکید کرد: ویژگی دوم حضرت، مهربانی و عطوفت نسبت به امت خود، کوچک و بزرگ، فقیر و غنی، عبد و مولا، سیاه و سفید و شهری و روستایی بود. اگر اصحاب چند روزی در مسجد مشاهده نمی شدند، سراغ آن ها را می گرفت و اگر مریض بودند به عیادتشان می رفت، اگر در سفر بودند در حق آن ها دعا می نمود و مشکل اصحاب را حل و فصل کرده و با خلق حسنه با همه برخورد می کرد و به معنای واقعی کلمه، رحمت الهی در میان بشریت بودند.