به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: ایمان به خداوند، ایمان به قیامت و فرشتگان و ایمان به قرآن و انببیاء الهی از اوصاف افراد با ایمان است.

وی گفت: ایمان همانند ترازو دو کفه دارد و اگر انسان یکی از آندو را نداشته باشد به فرموده امام صادق علیه‌السلام ناقص و اگر هر دو را نداشته باشد در حقیقت اصلا ایمان نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یک کفه ایمان عمل به یک سلسله اعمال در حوزه عرشی و کفه دیگر حذف یک سلسله اعمال منکر است، افزود: تقوای واقعی این است که انسان خود را در مقابل افکار خلاف حفظ کند و از افتادن در معاصی کبیره و صغیره نگه دارد و به معروف‌ها و اعمال صالحه که از متعلقات ایمان هستند عمل کند.

وی یادآور شد: وقتی انسان به متعلقات ایمان عمل کند و قلب خود را به آنها گره بزند، می‌تواند در صراط مستقیم گام بردارد و از انحرافات مصون بماند.

انصاریان تاکید کرد: ایمان اصحاب عاشورایی در واقعه کربلا مثال زدنی است چرا که ایمان این اصحاب در اوج مصیبت و در درجه اعلا بود و شهدای کربلا تا لحظه آخر در مسیری که انتخاب کرده بودند ثابت قدم بودند.

وی اضافه کرد: ایمان واقعی زمانی که در قلب انسان ریشه بدواند و مستحکم باشد، انسان در مقابل دشمنان شکست نخواهد خورد و تا لحظه آخر عمر با وجود مصائب و مشکلات، ثبات قدم خواهد داشت.

سخنران حرم مطهر انجام و ترک برخی از اعمال در مقام ایمان بر اساس آنچه که خداوند دستور داده را زمینه ساز ایمان واقعی عنوان کرد و گفت: ممانعت از ربا، رشوه، زنا، غیبت، تهمت، دروغ، و… از جمله اموری است که باید ترک شود و نماز، روزه، خمس، حج، حجاب و … از مواردی است که انجام آن زمینه ساز ایمان واقعی است.

انصاریان خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها ایمان و متعلقات ایمان را انجام دهند و معاصی را از زندگی خود حذف کنند طبق وعده قرآن کریم، برکات خداوند از آسمان نازل و از زمین جوشش خواهد شد و در چنین جامعه‌ای بیماری، ظلم، گرانفروشی و… معنا نخواهد داشت.

وی افزود: به وجود آورنده گرانی‌ها، کمبودها، بلاها، مشکلات، مرگ و میرهای دسته جمعی و دیگر مشکلات، خود انسان‌ها هستند چرا که خداوند منشأ خیر، ستارالعوب، ارحم الراحمین و اکرم الاکرمین است و در آخرت نیز هم وجود جهنم و هم علت ورود به جهنم اعمال خود انسان ها است.