به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم شب شهادت امام رضا علیه‌السلام امشب با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر خواهر آن امام همام برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرحزاد در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: بنابر روایتی از امام رضا علیه السلام کثرت ذکر صلوات گناهان را ذوب کرده و از بین خواهد برد.

وی افزود: عده‌ای در حال حاضر زائر مرقد مطهر امام رضا علیه‌السلام هستند و عده‌ای نیز به زیارت خواهر ایشان مشرف شده‌اند و بنابر روایتی از امام رضا علیه‌السلام هر کس خواهرشان را در قم زیارت کند همانند زیارت ایشان بوده و ثواب این زیارت معادل بهشت است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) در همه حالات و درجات در کنار انسان‌های مؤمن هستند و حضرات معصومین(ع) در حقیقت رحمت واسعه الهی و اسماء خاص خداوند هستند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در سایه رحمت امام زمان علیه‌السلام رزق الهی به بشریت می‌رسد و اگر حجت خدا بر روی زمین نباشد هر آنچه در زمین است نابود می‌شود.

فرحزاد افزود: حجت خدا، واسطه فیض الهی در میان بشریت است و تنها راه سعادت انسان همراه شدن با اهل‌بیت(ع) است.

وی تاکید کرد: هر کس دلباخته اهل بیت(ع) شود، محبوب خداوند می شود و بلاهای آسمانی هر آینه به برکت وجود اولیاء الهی و اعتبار و آبرویی که نزد خداوند دارند از انسان ها دفع می شود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: در روایتی امام رضا علیه السلام خطاب به ریان بن شبیب می‌فرماید اگر دوست دارید با ما اهل‌بیت(ع) در درجات اعلای بهشت باشید باید در حزن ما محزون و در شادی ما شاد و ملزم به ولایت ما باشید.

وی خاطرنشان کرد: برپایی مجالس عزا، شرکت در مراسمات سوگواری، ریختن اشک در مصیت اهل‌بیت(ع) مصداق محزون بودن و برپایی مجالس جشن و سرور در اعیاد مختلف مبعث، غدیر، دهه کرامت، نیمه شعبان و… مصداق شادی برای اهل‌بیت(ع) است.

فرحزاد در پایان تاکید کرد: دوستی و پیوند محکم با اهل‌بیت(ع) و داشتن محبت و مودت و ولایتمداری نسبت به ائمه معصومین(ع) باید در همه حال وجود داشته باشد تا انسان به سعادت دنیوی و اخروی برسد.

خاطرنشان می‌شود، این مراسم به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی حسن شالبافان از مداحان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به کار خود پایان داد.