به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس دستور اهل‌بیت(ع) انسان باید بدی‌های برادارن خود را به فراموشی سپارد و خوبی‌های آنان را همواره متذکر شود.

وی افزود: فراموشی بدی‌ها موجب زدودن کینه‌ها و مبدل شدن خلق‌های تنگ به اخلاق حسنه می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از خلق‌های بسیار زشت، صفت حسادت است که بنابر فرموده یکی از علمای مدفون در شهر قم ترک صفت حسادت که امری باطنی و پر واضح است چهل سال به طول می‌انجامد به همین علت شخص حسود قبل از اینکه بتواند به دیگران ضربه‌ای وارد نماید به خودش خسارت می‌زند.

بندانی نیشابوری تاکید کرد: بر اساس روایات بهترین انسان‌ها افرادی هستند که خوبی‌های دیگران را متذکر می‌شوند و بدی‌ها را به سرعت فراموش می‌کنند که این موضوع در سیره اهل‌بیت(ع) فراوان در تاریخ ثبت شده است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اگر انسان در زندگی خود به دیگران رحم کند خداوند نیز در قیامت به او رحم خواهد کرد به همین علت شیوه برخورد انسان در جامعه و در درون خانواده باید بسیار دقیق باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: حفظ تشیع به خصوص هنگام نزدیک شدن به عصر غیبت بسیار سخت بوده و در این خصوص امام حسن عسکری علیه السلام در تدابیر شدید نظامی عمر خود را سپری می‌کردند و اصحاب و شیعیان به سختی می‌‎توانستند با حضرت ملاقات کنند.

وی افزود: امام حسن عسکری علیه‌السلام در ۲۲ سالگی به امامت و در سن ۲۸ سالگی بعد از ۶ سال امامت به شهادت رسیدند و در این دوران توانستند با سختی‌های فراوان مکتب تشیع را حفظ نمایند.

بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ عراق به‌خوبی نشان می‌دهد که چه جنایت‌های بزرگی توسط حاکمان فاسد در حق شیعیان صورت گرفته است.