به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرتضی نجفی‌قدسی در ششمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با هدف اشاعه تفسیر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه و نهادهای دیگر فعالیت می‌کند و در این زمینه همکاری‌هایی با ستاد تفسیر و مرکز تخصصی تفسیر داشته‌ایم.

مدیر دارالقران علامه طباطبایی(ره) با بیان این‌که اصل فعالیت این دارالقرآن با محور برنامه‌های آموزشی است، افزود: برنامه‌های ترویجی نیز با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی را انجام داده و در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری سی و هشتمین سالگرد ارتحال مفسر قرآن کریم، علامه سید محمدحسین طباطبایی اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم با سخنرانی سه مرجع تقلید در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار می‌شود.

نجفی‌قدسی با بیان اینکه این مراسم در سه مرحله و سه شب مختلف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین برنامه عصر فردا چهارشنبه بیست و دوم آبان‌ماه و با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود که در این مراسم اساتید علوم عقلی حوزه حضور دارند و از بیانات آیت‌الله جوادی‌آملی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: دومین مرحله این برنامه شامگاه چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه، با همکاری انجمن اصول حوزه و با حضور اساتید سطوح عالی فقه و اصول برگزار می‌شود که در این مراسم نیز حضرت آیت‌الله سبحانی، از مراجع تقلید سخنرانی می‌کند.

مدیر دارالقران علامه طباطبایی با اشاره به برپایی سومین مرحله برنامه َدر شامگاه پنجشنبه سی‌ام آبان‌ماه، گفت: در این برنامه انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با ما همکاری دارند.

وی افزود: در سومین مرحله برگزاری مراسم بزرگداشت، اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه حضور خواهند داشت و از بیانات مرجع تشیع، آیت‌الله نوری همدانی استفاده خواهند کرد.

نجفی‌قدسی بیان کرد: در مراسم پایانی بزرگداشت ارتحال علامه طباطبایی(ره) بر اساس روال سال‌های قبل تعدادی از شخصیت‌های موفق در عرصه‌های تبلیغ همچون ائمه جمعه، منبری‌های موفق و اساتید حوزوی تجلیل می‌شود که لوح تقدیر و هدایای این افراد به دست حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی تقدیم می‌شود.