به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام تابش عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: شرط ایمان واقعی، داشتن محبت بیشتر به رسول خدا نسبت به محبت اولاد، والدین، اقربا و… است لذا اگر بین محبت رسول خدا و بین محبت داشتن به والدین و اولاد و… تعارض و تزاحمی پیش بیاید مؤمن واقعی رسول خدا را انتخاب می‌کند.
وی افزود: رأس محبت‌ها باید متعلق به خاندان عصمت و طهارت باشد و سرمایه واقعی، داشتن محبت اهل‌بیت(ع) است که می‌تواند سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین نماید.
سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: وصول به مقام ایمان، مشروط به داشتن محبت ائمه معصومین است و بنا بر روایات مؤمن واقعی کسی است که رسول خدا را از جان خودش بیشتر دوست داشته باشد و جان خود را فدای نبی گرامی اسلام نماید همچنین مؤمن واقعی کسی است که اهل‌وعیال رسول خدا و عترت و خاندان و اولاد و نسل و ذریه رسول خدا را از اهل‌وعیال خود، از خاندان و اولاد خود، از نسل و ذریه خود بیشتر دوست داشته باشد.
تابش یادآور شد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ذریه رسول خداست و اگر کسی به این بانوی بزرگوار محبت و ارادت داشته باشد مورد الطاف خاصه الهی و حضرات معصومین است و این بانوی کرامت نعمتی بزرگ برای مردم اهل قم هست.
وی در ادامه گفت: داشتن ایمان واقعی با اسلام آوردن بسیار متفاوت است و چه‌بسا افرادی که اسلام آوردند اما نتوانستند به ایمان واقعی دست پیدا نمایند و در آخرالامر دچار خطا و لغزش شدند که نمونه تاریخی آن بسیار فراوان است.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: کسی که ادعای مسلمانی و ایمان دارد باید در عمل تابع محض ائمه معصومین باشد و شیعه و پیرو واقعی در حقیقت باید به مرحله ایمان نیز رسیده باشد.
تابش افزود: در واقعه عاشورا عده‌ای از لشگریان دشمن به‌ظاهر نسبت به امام حسین علیه‌السلام محبت داشتند اما به مرحله ایمان واقعی نرسیده بودند و منافع دنیوی خود را به امام معصوم ترجیح داده و در مقابل امام معصوم شمشیر کشیدند و در صف اشقیاء قرار گرفتند.
وی تأکید کرد: داشتن ایمان واقعی تنها راه نجات انسان از ضلالت و گمراهی است لذا نباید انسان به داشتن اسلام صرف اکتفا نماید بلکه باید خود را به مقام مؤمنین نیز برساند.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حضرت ابراهیم علیه‌السلام فرزند خود حضرت اسماعیل را دوست داشت اما محبت خدا در نزدش بیشتر بود لذا تابع محض دستور الهی بود و فرزندش را برای قربانی نمودن آماده کرده بود.
وی در پایان گفت: وعده دروغ به مردم جهت حفظ منافع و جلب محبت و حمایت مردم به هر قیمتی و به قیمت غضب خداوند امری بسیار ناپسند است و انسان وعده دهنده از ولایت خدا خارج می‌شود چراکه انسان باید هدفش جلب رضایت خداوند باشد.