به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی سه شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: یک بادیه نشین به محضر پیامبر صلوات الله علیه و آله رسید و پرسید قیامت چه زمانی است؟ ناگهان صدای اذان بلند شد و پیامبر جوابش را ندادند زیرا صحبت کردن هنگام اذان کراهت شدید دارد و همچنین نماز اول وقت هم سفارش اکید دارد و با بلند شدن صدای اذان مهمترین کار گوش دادن به اذان و اقامه نماز اول وقت است.

وی با بیان اینکه خواندن نماز در اول وقت علامت مؤمنان است، افزود: پیامبر صلوات الله علیه و آله بعد از نماز فرمودند آن کسی که از قیامت سؤال پرسید کجاست؟ و وقتی او آمد فرمودند وقت قیامت مهم نیست و وعده خداوند قطعی است ولی این مهم است که تو چطور خود را آماده قیامت کرده ای.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: از علامه طباطبایی که بهترین مفسر قرآن در دوره معاصر بود سؤال کردند که اگر برای نصیحت و موعظه یک آیه قرآن را بخواهید انتخاب کنید کدام آیه است؟ ایشان فرمود آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر را انتخاب می کنم که خداوند می فرماید «ای اهل ایمان، خداترس شوید و هر کس نیک بنگرد که چه عملی برای فردای قیامت خود پیش می‌فرستد، و از خدا بترسید که او به همه کردارتان به خوبی آگاه است».

وی با بیان اینکه باید حرف خدا را بر همه چیز مقدم کنیم، گفت: خداوند می فرماید تقوا پیشه کنید و هر انسانی باید محاسبه کند که برای آخرتش چه کاری کرده است و خداوند می فرماید بهترین زاد و توشه آخرت تقوا است.