به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که با حضور مدیران و مسئولان نهادها و ادارات در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب  با مردم قم در ۱۹ دی سال گذشته، اظهار کرد: ایشان مطالباتی را در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی نسبت به شهر مقدس قم بیان داشتند که همه دستگاه‌ها باید به این مطالبات توجه کنند.

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه‌السلام اضافه کرد: ایشان قم را آشیانه آل محمد صلی‌الله علیه و آله دانسته‌اند؛ این روایت از اسناد بالادستی ما است و هر فردی که می‌خواهد در مورد قم تصمیم گیرد یا اظهارنظر کند، باید به این نکته مهم توجه کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: از مردم و مسئولان انتظار می‌‎رود که به شیوه‌ای رفتار کنند که وقتی فردی وارد محدوده قم می شود، این احساس را داشته باشد که وارد حرم اهل‌بیت(ع) شده است.

وی معرفی قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) را یک رسالت همگانی دانست و بیان کرد: همه مسئولان و مردم باید تلاش کنیم که این رسالت به بهترین صورت انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تصریح کرد: دستگاه‌هایی که درحال برنامه‌ریزی برای معرفی قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند باید برنامه‌ها و طرح‌های خود را به شورای فرهنگی عمومی ارائه دهند چراکه قم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و این ویژگی‌ها باید در تصمیم‌گیری ‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی به مسئولیت شورای فرهنگی عمومی اشاره کرد و گفت: ما برابر خدای متعال، اهل‌بیت(ع)، حضرت معصومه سلام‌الله علیها، رهبری، مراجع عظام و مردم مسئول هستیم و باید به وظیفه خود عمل کنیم تا چهره و باطن قم در شأن جایگاه حرم اهل‌بیت(ع) حفظ شود.