به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله کاظم صدیقی در مراسم شب رحلت بانوی کرامت که بعد از نماز مغرب و عشاء جمعه ۱۵ آذرماه با حضور زائران در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: انسان موجودی است که هم صعود، ارتقاء و پروازش و هم سقوط و به زمین خوردنش محدودیتی ندارد.
وی با بیان اینکه مقصد انسان تا اسماءالحسنای پروردگار و ذات ربوبی ادامه پیدا می‌کند، افزود: انسان اگر در صراط مستقیم قرار گیرد و هدایت الهی را بپذیرد آیت عظمی و کبری و مظهر صفات، جلال و کمال الهی می‌شود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در مقابل اگر انسان از مسیر مستقیم خارج شد و هدایت الهی را نپذیرفت به اسفل‌السافلین سقوط کرده و مغضوب درگاه الهی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خداوند بشر را سر دو راهی قرار داده تا خود با اختیار مسیر صحیح را انتخاب کند و در این مسیر چراغ‌هایی را نیز روشن کرده است، خاطرنشان کرد: اگر انسان در مسیر الهی گام بردارد و خود را خرج خدا کند، خداوند نیز او را از اصحاب ربوبی خود قرار داده و این فرد همچون شهدا به مقام عندربی نائل می‌شود.
صدیقی با تأکید بر اینکه انسان متقی به جایی می‌رسد که خداوند به او سلام می‌کند و می‌فرماید «سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبّ رَحِیم» و جایگاه او را بهشت قرار می‌دهد، بیان کرد: انسان مؤمن به صورتی زندگی می‌کند که وقتی مرگش فرا می‌رسد، مرگ آغاز راحتی اوست و از همه وابستگی‌ها رها می‌شود.
استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند چهار زن مؤمنه در قرآن معرفی می‌کند که به مقام قرب و کمال رسیدند، گفت: این زنان آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه سلام‌الله علیهما هستند که برترین آنها حضرت زهرا سلام‌الله علیها مادر ولایت و امامت، حقیقت پیامبر، قلب تپنده عالم امکان، آیت تمام‌نمای صفات جلال و جمال الهی، ام‌الکتاب است.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز مرآت و مظهر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است و همه مؤمنان در حرم کریمه اهل‌بیت(س) میهمان و زائر حضرت زهرا سلام‌الله علیها هستند.
آیت الله صدیقی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به قم آمد تا پرچم ایمان، جهاد، تقوا و تشیع را در ایران بگستراند و به عزت وجود این بانوی بزرگوار علما، مراجع و بزرگانی در این خاک تربیت‌شده، حوزه‌های علمیه دایر شد و انقلاب اسلامی از قم جوانه زده و به جهان صادر شد.
وی با بیان این‌که حضرت معصومه سلام‌الله علیها دارای مقام ولی‌اللهی است و خصایص ولایت علوی و عصمت فاطمی در کریمه اهل بیت(س) وجود دارد، تصریح کرد: فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است.
امام جمعه موقت تهران افزود: هجرت بانوی کرامت از مدینه به قم اخلاق، معارف، فقه و احکام، قیام، انقلاب و روح شهادت را به همراه داشت و انقلاب و مقاومت به رهبری امام خمینی(ره)، ایستادگی و شهادت همه از دامان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نشأت گرفته است.
وی در پایان با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی، پیروزی‌ها و مقاومت امروز حاصل رهنمودهای امام و رهبری و خون شهیدان در سایه عنایت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است، ادامه داد: رشد علمی، معرفتی، اخلاقی، نظامی و فرهنگی امروز ایران اسلامی و اینکه این کشور جزء اولین و قدرتمندترین کشورهای دنیا است همه این‌ها از برکات وجودی حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.