به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی افتخاری طی گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های واحد امانت‌داری و کفشداری آستان مقدس در طول سال ۹۸ پرداخت و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های منظم و منسجم در ابتدای سال اظهار کرد: اداره خدمات زائر جلسات متعددی را در ابتدای سال برگزار کرده تا با ارائه خدمات بهتر به جلب رضایت مراجعان و زائران برسد و با تغییر و تحولاتی که در دو واحد امانت‌داری و کفشداری صورت داده ارائه خدمات را با دقت و سرعت بیشتر دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی پیرامون رفع مشکلات فضای اندک بعضی از شعب امانت‌داری، اضافه نمودن چادر امانی در ایام خاص که زائران بیشتری در حرم مطهر حضور می‌یابند، راه‌اندازی دفتر شارژ موبایل در صحن صاحب‌الزمان(عج) ورودی درب ۱۸، بروزرسانی شارژرهای تلفن همراه در دفاتر شارژ موبایل و افزایش تعداد شارژرها از خدماتی است که همواره در واحد امانت‌داری در حال انجام است.

افتخاری تأکید کرد: پیگیری و تماس با مالکان اقلام جامانده در واحد امانت‌داری برایتحویل به امانت‌گذاران و اصلاح و افزایش قفسه‌های امانت‌داری برای افزایش فضای امانت‌داری‌ها در راستای کاهش آسیب رسیدن به وسایل زائران انجام‌شده است تا زائران با دغدغه کمتری مواجه شوند.

رئیس اداره خدمات زائر حرم بانوی کرامت یادآور شد: اصلاح و تعویض تابلوهای امانت‌داری برای رؤیت و مشاهده بهتر امانت‌داری‌ها توسط زائران و مراجعان، تعویض و اضافه نمودن صندلی در امانت‌داری‌ها برای رفاه حال خادمان نیز در سال ۹۸ انجام‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به امور اجرایی واحد امانت‌داری گفت: در واحدهای امانت‌داری حرم بانوی کرامت دریافت اشیاء معمولی، حجیم و قیمتی و همچنین دریافت موبایل برای شارژ توسط نیروها انجام می‌شود و بیشتر مراجعه‌کنندگان به واحدهای امانت‌داری از ملیت‌های ایرانی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی و آذربایجانی هستند.

افتخاری در خصوص فعالیت‌های واحدهای کفشداری نیز خاطرنشان کرد: در این واحدها نیز دریافت کفش‌های زائران و توزیع پلاستیک انجام می‌شود و همچنین توزیع شکلات در اعیاد و مناسبت‌ها در واحدهای کفشداری همواره در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: تحویل دمپایی زنانه و مردانه به زائران در صورت مفقود شدن کفش آن‌ها و ارسال کفش پیداشده زائران با استفاده از پست توسط واحد کفشداری انجام می‌شود.