به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم خراسانی روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به اینکه در دین اسلام قهر عملی بسیار زشت و ناپسند به شمار آمده و مورد نکوهش و سرزنش قرار گرفته است، اظهار کرد: اگر دوستی‌ها در کانون خانواده بر مبنای عقل، گذشت و مهربانی نباشد، آرامش و عشق‌ورزی در میان اعضای خانواده ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: در واقع دوستی‌های عاقلانه و گذشت‌های مهربانانه در کانون خانواده و اجتماع به نوعی حرکت در مدار خدامداری و خدامحوری است.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وجود روابط عاشقانه میان زن، شوهر و فرزندان تصریح کرد: جهاد و هنر زن شوهرداری و فرزندداری است.

خراسانی ادامه داد: حضرت رسول(ص) در حدیثی در این مورد می‌فرمایند «نشستن مرد در کنار خانواده‌اش، نزد خدای بزرگ دوست‌داشتنی‌تر از اعتکاف در مسجد من‌(مسجدالنبی) است».

وی تندخویی، فحش و ناسزا گفتن و قهر با اعضای خانواده به مدت طولانی را از مهم‌ترین عوامل کاهش عشق‌ورزی و محبت در میان اعضای خانواده توصیف کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران کاهش عزت‌نفس، زودرنجی و پایین بودن آستانه تحمل را از مهم‌ترین دلایل قهر در میان همسران عنوان کرد و افزود: قهر میان زن و شوهر مانند ریختن زباله زیر فرش است و تبعات این کار در آینده مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند قهر و قهر کننده را دوست ندارد، یادآور شد: قهر میان زن و شوهر و قهر به صورت کلی مورد رضایت و خوشحالی شیطان است؛ بنابراین خداوند بهشت را پاداش افرادی توصیف می‌کند که در امر آشتی و بخشش پیش‌قدم شده و طلب بخشش می‌کند؛ بر همین اساس است که کینه‌توزان و کینه‌ورزان از رحمت الهی محروم هستند در حالی ‌که افراد کریم و با گذشت در بهشت رحمت الهی متنعم بوده و رحمت الهی آن‌ها را فرا گرفته است.