به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام عباسی یزدی عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: هر خیر و برکتی که در دنیا به انسان می‌رسد در سایه احترام و اکرام والدین است و توفیقات مادی و معنوی در سایه دعای خیر والدین امکان‌پذیر است.

وی افزود: در زندگی‌نامه بزرگترین علمای شیعه این موضوع به وضوح قابل مشاهده است و امثال شیخ انصاری به اذعان خودشان به خاطر دعای خیر مادر به بالاترین مراتب علمی دست یافته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: توصیه قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) هموراه بر این بوده است که انسان‌ها باید به والدین خود نهایت احترام و اکرام را داشته باشند و به هیچ وجه به والدین بی‌احترامی نکنند.

وی تاکید کرد: عاق والدین دودمان انسان را بر باد می‌دهد و برای انسان نکبت به‌بار می‌آورد و موجب می‌شود انسان از رحمت الهی دور شود.

عباسی یزدی یادآور شد: حضور بر سر مزار والدین نیز حتی می‌تواند در زندگی انسان تاثیرگذار باشد و انسان را از دعای خیر والدین مرحوم بهره‌مند سازد به همین علت تاکید روایات و توصیه آموزه‌های دینی لزوما در خصوص والدین زنده نیست.

وی در ادامه گفت: بنابر روایات وارده نظر به صورت والدین عبادت است و نباید بین این آموزه‌های اصیل اسلامی و فرزندان فاصله بیافتد و باعث شود عده‌ای از فرزندان والدین خود را به خانه سالمندان راهی کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: احترام والدین واجب است حتی اگر والدین مسلمان نباشند و جزو دیگر مذاهب باشند و والدینی که فرزند خود را دین‌دار تربیت کرده و عشق اهل‌بیت(ع) را در قلب فرزندان نهادینه کرده باشند باید بیشتر احترام و اکرام شوند.

وی افزود: وجود والدین دین‌دار نعمتی است که باید به درستی قدر آن دانسته شود و عاق والدین می‌تواند نکبتی در زندگی انسان به وجود بیاورد که عبور و خروج از آن نکبت‌ها به این سادگی نیست.