به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری امشب طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: از علائم محبت به اهل‌بیت(ع) بذل مال و جان، زیارت اعتاب مقدسه ائمه معصومین، اطعام در راه محبت اهل‌بیت(ع) و اظهار سرور در ایام ولادت و اظهار حزن در ایام شهادت حضرات معصومین است.

وی افزود:  شعائر حقیقی اهل‌بیت(ع) هستند و بر اساس روایت اگر حضرات معصومین نبودند هیچ احدی خداوند را عبادت و پرستش نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها یار با وفای حضرت علی علیه‌السلام بودند و خداوند نیز نعمات بزرگی به این بانوی بزرگوار عطا نمودند به‌گونه‌ای که چهار ستاره درخشانی که در دامن ایشان تربیت یافتند همگی فداییان مکتب سیدالشهدا شدند.

بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام سال‌ها بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به دنبال خانمی بودند که دارای اصالت و شرافت خانوادگی باشد به همین خاطر به برادر خودشان عقیل که دارای علم انساب بودند توصیه نمودند فردی شجاع، دارای شرافت و اصالت خانوادگی در میان عرب را برای ازدواج معرفی نمایند که عقیل «فاطمه کلابیه» فرزند حزام بن خالد را معرفی نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: تمامی اجداد پدری و مادری حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها در میان عرب و منطقه حجاز به شرافت و اصالت و جوانمردی و شجاعت و سخاوت شهرت داشتند.

وی افزود: یکی از صفات بسیار مهم خانواده این بانوی بزرگوار این بود که دختران این خاندان از حیای بسیار زیادی برخوردار بودند.

بندانی نیشابوری یادآور شد: زمانی که حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها به عقد حضرت علی علیه‌السلام درآمدند همواره خود را کنیز فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌دانستند و هیچ‌گاه فرزندان خود را به فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها ترجیح ندادند.

وی در ادامه گفت: در واقعه عاشورا فرزندان حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها یار و یاور سیدالشهدا بودند و همگی درراه دفاع از مکتب امام حسین علیه‌السلام جان خود را فدا نمودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد از واقعه عاشورا وقتی جناب بشیر ماجرای کربلا و خبر شهادت فرزندان این بانوی بزرگوار را اعلام می‌نمود همواره حضرت سراغ امام حسین علیه‌السلام را می‌گرفتند و برای شهادت سیدالشهدا اشک ماتم جاری می‌ساختند.