به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: اولیاء الهی و عارفان حقیقی نیز می‌توانند از گذشته، حال و آینده اخبار و احوالات شخصی دیگران خبر دهند و مطلع شوند و این موضوع امری بسیار بدیعی است.

وی افزود: افرادی که در جوار حرم بانوی کرامت زندگی می‌کنند باید قدردان این حرم مطهر باشند و از آثار و برکات معنوی این مضجع شریف نهایت استفاده را داشته باشند و در این موضوع به سیره و روش علمای بزرگی همچون مرحوم مرعشی نجفی اقتدا کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، امتحانات الهی و تحریم‌ها نباید باعث شود انسان از دین و مظاهر دینی دور شود چراکه این مسائل همیشه بوده و انسان باید خود را در مقابل آن‌ها مقاوم کند.

وی تأکید کرد: انسانی که به حقیقت عالم هستی پی برده باشد همیشه خود را در مقابل درگاه خداوند و اهل‌بیت(ع) شرمنده می‌داند و اعمال عبادی خود را ناچیز به‌حساب می‌آورد حتی اگر شب و روز در حال عبادت باشد.

فرحزاد یادآور شد: گفت‌وگو و مناجات با خداوند در دل شب بسیار برای انسان مفید و بسترساز سعادت انسان است و نسیم سحری و فضای معنوی سحر چیزی است که در دیگر اوقات شبانه‌روز به دست نمی‌آید و الطاف سحری بسیار فوق‌العاده و خیر و برکات زیادی را به دنبال دارد که نباید از آن غافل شد.

وی در ادامه گفت: اظهار شرمندگی در مقابل خداوند موجبات بخشندگی، غفران، عفو و رحمت خداوند را به دنبال دارد.

فرحزاد در پایان گفت: گاهی انسان تمام فکرش در زندگی به دنبال اموالی است که شاید دچار خدشه شود و از قیمت آن کاسته شود درحالی‌که باید انسان مواظبت کند دل و قلبش به خاطر معاصی دچار خدشه و سیاهی نشود.